ایسنا- طبق قانون برنامه پنجم دولت مکلف است از ابتدای سال سوم برنامه، نسبت به آزادسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی اقدام کند که بعد از چندین وعده برای زمان اجرایی شدن آن قرار است تا 2 هفته آینده و بعد از تصویب شورای‌عالی هواپیمایی این موضوع اجرایی شود.
از آنجاکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مستلزم شفاف‌سازی است در دستورالعمل آزادسازی نیز ایجاد سیستم رزرو بلیت شرکت‌های هواپیمایی به عنوان یکی از پیش‌نیازهای مهم اجرایی مورد تاکید قرار گرفته است. در این زمینه علی‌محمد نوریان، قائم‌مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی، اعلام کرد: تا ۲ هفته آینده و بعد از تصویب شورای‌عالی هواپیمایی این موضوع اجرایی می‌شود. وی افزود: بحث آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به صورت تدریجی انجام می‌شود چون باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد. به گفته نوریان با توجه به ایام نوروز و توصیه مسوولان این موضوع را اجرایی نکردیم، اما قرار است این بحث به سرعت اجرایی شود.
قائم‌مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی هما، ماهان و آسمان، سیستم‌ها و تجهیزات مورد نیاز را برای متنوع‌سازی قیمت‌ها دارند و به بقیه ایرلاین‌ها نیز کمک می‌کنیم تا از تجهیزات مورد نیاز بهره‌مند شوند تا بتوانیم این موضوع را اجرایی کنیم. وی گفت: با اجرایی شدن این موضوع در بعضی از مسیرها قیمت‌ها کاهش و از سوی دیگر سطح خدمات و انتخاب مردم نیز افزایش می‌یابد.