گروه گردشگری- جمعی از معماران و دوستداران میراث فرهنگی اصفهان، در بیانیه‌ای به آنچه افزایش عرض بیش از حد مصوب خیابان «آقانورالله نجفی» در پشت مسجد شیخ لطف الله میدان امام خواندند، اعتراض کردند.در بخشی از این بیانیه آمده است: میدان امام خمینی(ره) به‌عنوان یکی از آثار ثبت شده جهانی، نگین ارزشمند شهر اصفهان و متعلق به همه جهانیان است و حفظ و صیانت این میدان و حریم تاریخی آن جزو وظایف مسوولان کشور، استان و شهروندان است.

به گزارش «ایرنا» بر اساس این بیانیه یکی از این اقدامات که اکنون بدون اخذ مجوز لازم (مصوبه کمیسیون ماده ۵) در حال انجام است، احداث خیابان آقانورالله نجفی بوده که عملیات آزادسازی آن در عرض حدود ۲۴ متر، به بهانه حل مشکلات ترافیکی پیاده راه کردن میدان امام در حال انجام است.
این بیانیه به احداث این خیابان در فاصله ۵۰ متری مسجد شیخ لطف الله اشاره و خاطرنشان کرده است: این اقدام باعث لرزش بنا و اتفاقات دیگر در این مسجد خواهد شد.
در این بیانیه، نهادهای مزبور خواستار جلوگیری از اقدامات و مداخلات نابجا و شتابزده در حریم این میدان که مخالف بسیاری از منشورهای جهانی درباره حفظ بناهای باارزش تاریخی در مقیاس جهانی است، شده‌اند.
خیابان آقا نورالله نجفی در شرق میدان امام به صورت شمالی و جنوبی از حافظ تا مدرسه الماسیه و از این مدرسه از غرب به شرق به سمت خیابان نشاط با عرض متوسط ۱۴ متر به تصویب کمیسیون ماده ۵ و تایید اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان رسیده است.