ایرنا: معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با اشاره به افزایش قابل‌توجه سفر زائران و گردشگران کویتی در ماه‌های اخیر به ایران، مدیران آژانس‌ها و هتلداران کویت را برای سرمایه‌گذاری در ایران دعوت کرد. سعید شیرکوند در نشست «بررسی راهکارهای سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت گردشگری» که به همت رایزنی فرهنگی ایران در کویت برگزار شد، افزود: مدیران آژانس‌ها و هتلداران کویتی با سرمایه‌گذاری در صنعت توریسم، استفاده از معافیت‌های گمرکی و پوشش‌های حمایتی گسترده، می‌توانند در بسیاری از پروژه‌های عمرانی و هتل‌سازی در ایران مشارکت کنند و از فرصت پدید آمده در روابط حسنه دو کشور همسایه و مسلمان بهره ببرند. رایزن فرهنگی ایران در کویت در این نشست با اشاره به تسهیلات مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: شرح و معرفی بخشی از جاذبه‌های سیاحتی، امکانات گردشگری و تسهیلاتی که ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه توریسم تعیین کرده، از اهداف برگزاری این نشست است.

خامه‌یار افزود: این نشست تخصصی در پی افزایش روزافزون تعداد زائران و گردشگران کویتی به شهرهای ایران و همچنین، تبیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش هتلداری و احداث مراکز رفاهی در شهرهای گردشگرپذیر ایران برگزار می‌شود.

در این نشست، رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، به معرفی تسهیلات و امکانات ارائه شده از سوی دولت برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تقدیم ضمانت‌های کافی و امکانات استثنایی به سرمایه‌گذاران کویتی پرداخت. محمد خزاعی سازمان سرمایه‌گذاری خارجی را تنها نهاد رسمی مسوول تشویق و پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی و برقراری پوشش‌های حمایتی برای سرمایه‌گذاران و صدور مجوزهای رسمی عنوان کرد و افزود: ایران، بسترهای قانونی و حقوقی لازم را برای جذب و حمایت از سرمایه‌های خارجی در چارچوب سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و دیگر برنامه‌های توسعه فراهم آورده است.