نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 4 فروردین

قیمت‌های جدید انواع پیکان اعلام شد

کدخبر: ۶۳۶۰۹۶
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران»تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
قیمت‌های جدید انواع پیکان اعلام شد

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

چهارم فروردین 1354؛قیمت تلویزیون و یخچال خارجی کاهش می‌یابد

امروز در محافل صنعتی و کشاورزی اظهارنظر شد که مقررات صادرات و واردات سال‌جاری در تامین بیشتر مواد غذایی و برخی کالاهای مصرفی بادوام از قبیل یخچال، اجاق گاز، تلویزیون و ضبط صوت و پخش، نقش اساسی خواهد داشت و احتمالا به ارزانی این کالاها منجر خواهد شد.

یکی از دست‌اندرکاران حبوبات در بازار تهران گفت در سالی که گذشت کمبود برخی مواد مثل مغز گردو و زردچوبه و روغن زیتون مشهود بود. کاهش عرضه موجب شد که در مواردی نرخ ها افزایش یابد.

به طور مثال مغز گردو کیلویی 350 تا 400 ریال به دست مصرف‌کننده می‌رسید. زردچوبه و روغن زیتون نیز وضع مشابهی داشتند به‌ویژه روغن زیتون گران شد.

در مقررات امسال در هر سه مورد تسهیلاتی فراهم شده است. واردات مغز گردو که ممنوع بود، مجاز شد.

مدیر یکی از کارخانه‌های صنعتی تولیدکننده لوازم خانگی گفت: به طور کلی کارخانه های داخلی در سطحی قرار گرفته‌اند که تصمیمات دولت در مورد تقلیل سود بازرگانی واردات انواع مشابه ساخته‌شده روی آنها اثر نامطلوب نخواهد داشت و این در صورتی است که قیمت‌های وارداتی صد درصد صحیح گزارش شود و سود بازرگانی قانونی دریافت شود.

 

وزارت مسکن برای واگذاری خانه ثبت‌نام می‌کند

کلیه کسانی که خانه ندارند، می‌توانند در وزارت مسکن و شهرسازی اسم‌نویسی کنند تا دولت بتواند با تدوین یک سیاست خانه‌سازی و اجرای آن به کلیه متقاضیان مسکن واگذار کند.

امیرعباس هویدا، نخست‌وزیر اعلام کرد: لازم است در محدوده شهرها تغییراتی داده شود ولی هدف از گسترش شهرها اضافه جمعیت نیست بلکه لایحه زمین و لایحه‌ای که امکان ورود زمین‌های خارج از محدوده را به داخل حدود فعلی شهرها می‌دهد باعث خواهد شد شهرها از لحاظ پارک، مسکن و این گونه تاسیسات گسترش یابند.

 

قیمت جدید پیکان تعیین شد

قیمت‌های جدید انواع مدل‌های پیکان 54 رسما از جانب مرکز بررسی قیمت‌ها اعلام شد.

به موجب قیمت‌های جدید، پیکان دولوکس که قیمت تثبیت‌شده مدل 52 آن 25 هزار و 290 تومان بود با 3120 تومان افزایش 28410 تومان شد.

پیکان جوانان که قیمت مدل 52 آن 29 هزار و 200 تومان بود با 3520 تومان افزایش به 32 هزار و 720 تومان رسید.

پیکان کار که مدل 52 آن 21 هزار و 790 تومان بود، 277 تومان افزایش یافت و 24 هزار و 560 تومان شد.

وانت پیکان که مدل 52 آن 18 هزار و 300 تومان بود با 2740 تومان افزایش به 21 هزار و 40 تومان رسید.

قیمت‌های جدید بدون احتساب 5 درصد عوارض آسفالت است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید