تقویت هسته‌های مردمی فرهنگ و هنر

سیدمحمدحسین بلاغی در جلسه ای با مدیران شهرستان ها افزود: از این رو اهتمام ما باید بر تقویت جریان‌های فرهنگی و هنری مبتنی بر ارزش های اجتماعی،‌ اسلامی،‌ انقلابی و مفاهیم اخلاقی باشد تا از این آسیب‌ها مصون باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تقویت هسته‌های مردمی فرهنگ و هنر در شهرستان ها گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا فاصله ایجاد شده از جریان‌های مردم محور به حداقل برسد و هسته‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر فعال شود.

وی خاطرنشان کرد: معیار حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهرستان ها نیز با توجه به میزان ایجاد و تقویت هسته‌های مردمی فرهنگ و هنر در شهرستان ها خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: برگزاری برنامه ها و جشنواره‌های مختلف و رویداد محور در شهرستانها خوب است اما این رویدادها نیز باید موجب جریان‌سازی شود.

وی آموزش هنر برای همه را یکی از رویدادهای ارزشمند و تاثیرگذار در این عرصه برشمرد و گفت: ما سعی خواهیم کرد با برگزاری دوره‌های تکمیلی، این رویداد مبارک را به جریانی ممتد و پیوسته در عرصه فرهنگ و هنر مبدل نماییم.

بلاغی از مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها خواست تا برای ایجاد قطب و برند در یک یا دو رشته فرهنگی و هنری در شهرستان خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تمام جشنواره‌های فرهنگی و هنری که در طول سال ها در شهرستان‌ها برگزار می‌شود بازنگری خواهد شد تا محتوای جشنواره‌ها از لحاظ کیفی افزایش یابد.

بلاغی توجه ویژه به شهرستان ها و تقویت این بخش را از رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عنوان کرد.

وی خطاب به مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها گفت: تقویت جریان‌های فرهنگی و هنری مبتنی بر ارزش‌های اجتماعی و مفاهیم دینی در اولویت ادارات شهرستانی باشد.