شهریار؛ دورهمی در ویلاهای استخردار یا دیدن جاذبه های گردشگری؟

رپرتاژ آگهی: در اطراف تهران ییلاقات مختلفی وجود دارد که دارای آب وهوای فوق العاده و طبیعتی زیبا و چشم نواز هستند و می‌توانند انتخابی عالی برای تعطیلات آخر هفته و فاصله گرفتن از شلوغی‌های شهر و زندگی روزمره باشند. یکی از ییلاقات بکر و سر سبز شهریار است. در واقع منطقه ییلاقی شهریار یکی از دیدنی‌‌ترین مقاصد گردشگری اطراف تهران است که در میان قشر جوان طرفداران بسیاری دارد. شهریار به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد دارای فضای سبز و مناسب و آب وهوای بی نظیری است. به همین دلیل خیلی از ساکنین تهران و شهرهای اطراف معمولا برای تعطیلات آخر هفته شهریار را انتخاب‌ می‌کنند و به اجاره ویلا شهریار‌ می‌پردازند.

اگر‌ می‌خواهید در مورد شهریار، نگین سرسبز غرب تهران اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی شهر شهریار

شهریار از جمله ییلاقات اطراف تهران است و به دلیل آب وهوای عالی و طبیعت زیبای آن به یکی از معروف‌‌ترین مناطق این خطه تبدیل شده است. از مهم‌‌ترین ویژگی‌های شهریار‌ می‌توان به سرسبزی و تنوع بالا پوشش گیاهی، خاک حاصل خیر، آب وهوا مطلوب، دشت‌های زیبا، بناهای تاریخی ارزشمند و مراکز تفریحی جذاب اشاره نمود که موجب شده این منطقه زیبا و خوش آب وهوا بسیار محبوب شود . این شهر دارای مساحتی حدود 310 کیلومتر مربع است و با جاذبه‌های دیدنی که دارد‌ می‌تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری باشد. از این رو خیلی از افراد برای اجاره ویلا اطراف تهران آخر هفته شهریار را انتخاب‌ می‌کنند.

معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهریار

تنوع جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی در منطقه شهریار بسیار بالا است و بازدید از آن‌ها و گشت وگذار در این شهر زیبا‌ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. از جمله این جاذبه‌های دیدنی‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

تخت رستم شهریار

از جاذبه‌های تاریخی شهریار‌ می‌توان به تخت رستم اشاره نمود که در غرب روستای قجر واقع شده و دارای 1318 متر ارتفاع است. این بنا دارای بخش‌های مختلفی مانند چهار طاقی کوچک در دامنه شرقی کوه، سکوی بزرگ و ... اشاره نمود. بنای تاریخی تخت رستم در میان طبیعتی بکر و زیبا و سر سبز واقع شده و همین موضوع موجب شده به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران برای گردش و تفریح تبدیل شود. شما‌ می‌توانید برای داشتن سفری چند روزه به شهریار به اجاره ویلا شهریار بپردازید.

پل دختر بادامک

این پل از جاذبه‌های تاریخی شهریار است که با طبیعت آن ادغام شده است. پل دختر در شرق شهریار و در روستای بادامک واقع شده است. این پل به صورت یک چشمه طاق است و به صورت گهواره شکل ایجاد شده است و در ساخت آن از مصالحی همچون آجر استفاده نموده‌اند. این پل حدود 4 متر ارتفاع دارد و قدمت آن به دوران قاجار باز‌ می‌گردد. پیشنهاد‌ می‌کنیم اگر با اجاره ویلا شهریار در این منطقه ماندگار شدید حتما از این بنا بازدید کنید.

تپه جوقین

اگر بخواهیم زیباترین و بکرترین جاذبه شهریار را به شما معرفی کنیم قطعا آن بنا تپه جوقین خواهد بود. عده ای از باستان شناسان معتقد هستند که این تپه متعلق به دوران تاریخی پس از اسلام است و به جهت ارزشی که دارد در سال 1379 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. تپه جوقین را‌ می‌توان مهم‌‌ترین بنای خشتی منطقه شهریار دانست. این قلعه نظامی و کاملا خشتی معماری دوره ساسانیان را به خوبی به تصویر‌ می‌کشد.

ییلاق های اطراف تهران | تجربه سفری یک‌روزه به مقاصدی خوش‌آب‌و‌هوا - سفرزون

قلعه دهشاد

یکی دیگر جاذبه‌های دیدنی شهریار قلعه دهشاد است که تنها قطعه روستایی ایران محسوب‌ می‌شود و هنوز افراد بسیاری در آنجا زندگی‌ می‌کنند. این قلعه دارای چهار برج در سمت خود است که در زمان‌های گذشته جهت دیده بانی از آن‌ها استفاده‌ می‌کردند. سقف این بنا به شکل ذوزنقه‌ای ساخته شده و دارای دو طاق نما در دو طرف خود است. بخش عمده مصالحی که در ساخت قلعه دهشاد به کار رفته آجر بوده و سبک معماری و مدارک موجود نشان‌ می‌دهد که این قلعه متعلق به دوران قاجار است.

برج مقبره بابا محمود

اگر به شهریار و ییلاق زیبای آن سفر کردید توصیه‌ می‌کنیم که از دیدن برج مقبره باباد محمود نیز دیدن کنید. این بنا در محله قصطانک شهر وحیدیه واقع شده است. یکپارچگی این بنا موجب شده که به صورت استوانه‌ای مشابه مخروط ساخته شود. به طوری که قطر خارجی بنا حدود 10 متر و نیم است و هر چقدر به طرف بالای برج‌ می‌رویم قطر برنج نیز کاهش‌ می‌یابد. در ساخت این بنای تاریخی در شهریار گل و خشت به کار رفته است و زیبای خاص و تحسین برانگیزی دارد.

قره تپه

قره تپه نیز یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهریار است. این بنا در روستا قره تپه در جنوب شرقی شهریار واقع شده است و‌ می‌توانید پس از اجاره ویلا اطراف تهران از این مکان نیز دیدن کنید. در این روستا حفاری‌های بسیاری صورت گرفته و باستان شناسان موفق شده‌اند آثار ارزشمند فراوانی را بیابند.

معرفی جاهای دیدنی شهریار و تفریحات آن | باباسفر

رزرو ویلا در شهریار

با توجه به اینکه شهریار از خوش آب وهوا‌‌ترین مناطق نزدیک به تهران است و جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد، سالانه گردشگران فراوانی آن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب‌ می‌کنند. در این منطقه ویلاها، اقامتگاه‌ها و سوئیت‌های متعددی به منظور پذیرش مسافران و استراحت آن‌ها با بهترین امکانات رفاهی احداث شده است. بنابراین مسافرانی که به فکر اجاره ویلا کردان  و شهریار هستند‌ می‌توانند متناسب با بودجه و شرایط خود بهترین گزینه را رزرو کنند و به بازدید از مکان‌های دیدنی این خطه بروند.

برای اجاره ویلا باغ های شهریار با امکانات رفاهی کامل و قیمت مناسب‌ می‌توانید به سایت جاجیگا که به صورت تخصصی در زمینه اجاره خانه باغ و ویلا و سوئیت در شهرهای مختلف کشور فعالیت دارد مراجعه کنید و پیش ازسفر مقدمات اقامت خود را فراهم کنید تا بتوانید سفری راحت، لذت بخش و به یادماندنی به ییلاق زیبای شهریار در نزدیکی تهران داشته باشید و از مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی و گردشگری آن لذت ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.