افتتاح ۹ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی در آذربایجان شرقی به مناسبت دهه فجر

دنیای اقتصاد-تبریز: سید احمد موسوی ضمن تشریح روند عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: به مناسبت فرار رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، ۹ هزار و ۳۷۵ واحد مسکن طرح نهضت ملی در استان آذربایجان شرقی افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: به تبع شعار دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار مجموعه راه و شهرسازی استان قرار گرفته و تاکنون هم در این خصوص از استان‌های پیشرو بوده است.

وی با بیان اینکه سهم استان آذربایجان شرقی از برنامه چهار ساله مسکن ملی ۲۰۷ هزار و ۵۷۷ واحد مسکونی است، گفت: مجموعه راه و شهرسازی استان در تلاش است تا با همت همگانی و هماهنگی مستمر با کلیه دستگاه‌های ذیربط در استان بتواند تعداد تعیین شده را محقق کند.

موسوی با اشاره به سوالات پرتکرار شهروندان در زمینه نحوه آغاز عملیات اجرائی پروژه‌ها، روند پیشرفت و اتمام آن خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها با توجه به زمان آغاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن متغیر بوده و در استان آذربایجان شرقی میانگین پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن ۳۵ الی ۴۰ درصد است.

سرپرست راه و شهرسازی استان افزود: مهمترین اصل در تکمیل و تحویل پروژه‌های نهضت ملی مسکن سهم آورده متقاضیان است و برای اینکه بتوانیم بخشی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به متقاضیان تحویل دهیم باید آورده آنها تکمیل شود.

موسوی با اشاره به روند تحویل و واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن به متقضیان تصریح کرد: واگذاری و انتخاب واحدهای مسکونی براساس امتیاز متقاضیان است و بر همین اساس اخیرا چند نفر از متقاضیان خوش حساب که دارای بالاترین امتیاز بوده و بیشترین واریزی را داشته‌اند، واحدهای خود را در پروژه مهسان شهر جدید سهند انتخاب کردند

 وی تصریح کرد: همچنین پروژه‌های آماده کلنگ زنی در ایام مبارک دهه فجر سالجاری در سطح استان آذربایجان شرقی بالغ بر ۳۷۱۰ واحد مسکونی است.