جذب بیش از ۴۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

دنیای اقتصاد-تبریز: واقف بهروزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خارجی یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت است از این رو نگاه تخصصی به این مقوله، یکی از اهداف مهم در توسعه اقتصادی آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: طراحی و پیاده‌سازی اطلس سرمایه‌گذاری با اشتراک‌گذاری لایه‌های اطلاعات مکانی با هدف هدایت سرمایه‌گذار و همچنین هوشمندسازی جذب و مدیریت سرمایه‌گذاری، از جمله اقداماتی بود که در سال گذشته برای توسعه استان انجام یافت.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: شناسایی ۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات و درج آن‌ها در بانک اطلاعاتی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به منظور بازاریابی بین‌المللی آن‌ها، از دیگر اقداماتی بود که در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

بهروزی خاطرنشان کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی پس از شناسایی و شروع، مورد نظارت هم قرار می‌گیرد، از این رو ۴۴۱ مورد نظارت بر اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از طریق برگزاری جلسات و انجام مکاتبات با دستگاه‌های استانی و ملی انجام یافته است.

نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه در اولویت استان قرار دارد، گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی به منظور بازاریابی بین‌المللی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی استان و همچنین با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان، در صدد تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه بوده و است و در همین راستا و در سال ۱۴۰۲، اعزام هیئت‌های اقتصادی به فدراسیون روسیه (جمهوری تاتارستان) و پذیرش ۶ هیئت اقتصادی از کشورهای مختلف از جمله اقداماتی بود که در زمینه مناسبات اقتصادی با کشورهای منطقه انجام گرفته است.