مدیرعامل شرکت بیمه البرز گفت: اگر بیمه‌گران مجاز باشند ریسک‌های موجود درصنعت بیمه را بر اساس شرایط اقتصادی کشور ارزیابی و نرخ‌گذاری کنند، صنعت بیمه دچار تحول اساسی می‌شود. گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت بیمه حاکی است، «محمد ابراهیم امین» درباره چالش‌های موجود در صنعت بیمه کشور افزود: در حال حاضر مهم‌ترین چالش صنعت بیمه این است که بیمه‌گران و شرکت‌های بیمه‌ای مجاز نیستند خود ریسک‌های موجود در بازار را ارزیابی کرده و براساس ریسک‌های موجود نرخ‌گذاری کنند.

وی افزود: ریسک‌های موجود در صنعت بیمه با توجه به ابعاد فنی و شرایط اقتصادی موجود سنجیده می‌شود و در صورتی که بیمه‌گران مجاز باشند ریسک‌های موجود در این صنعت را با توجه به این ابعاد ارزیابی کنند، این اقدام به نفع صنعت بیمه خواهد بود.

به گفته امین، در صورتی که حق بیمه توسط بیمه‌گران و با در نظر گرفتن شرایط موجود کشور تعیین شود بسیاری از مسائل و معضلات این صنعت حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز تصریح کرد: چنانچه اقتصاد کشور به سمت خصوصی‌سازی حرکت کند و از سوی دیگر تعرفه‌ها حذف شود، ما شاهد تحول بزرگی در صنعت بیمه خواهیم بود. وی خاطرنشان کرد: اگر بیمه‌گران نتوانند براساس الزامات فنی بیمه‌گری، حق بیمه را تعیین کنند صنعت بیمه کشور نمی‌تواند به سمت رشد و توسعه حرکت کند.