هدف از برگزاری این بازی چیست؟

گروه ورزش- بر اساس توافق فدراسیون فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال روسیه دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و تیم ملی فوتبال روسیه روز چهارشنبه ۹ فوریه ۲۰۱۱ برابر با ۲۰ بهمن ۸۹ ساعت ۲۰ به وقت ابوظبی و ۱۹:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه زاید اسپورت ابوظبی برگزار خواهد شد. این دومین بازی تیم ملی ایران در این ورزشگاه است. بعد از بازی ایران و برزیل در تاریخ ۱۵ مهر ۸۹، یک بازی هیجان‌انگیز دیگر بین دو کشور صاحب نام در فوتبال دو قاره آسیا و اروپا یعنی ایران و روسیه (‌میزبان جام‌جهانی ۲۰۱۸‌) به میزبانی ورزشگاه زاید اسپورت برگزار خواهد شد.

تیم ملی روسیه برای بازی‌های مقدماتی یورو ۲۰۱۲ در حال آماده‌سازی است. حضور بازیکنی نظیر کاپیتان روسیه آندره آرشاوین، ستاره آرسنال در این دیدار‌، مطمئنا برای علاقه‌مندان به فوتبال قابل توجه خواهد بود.

خبری از «تیم ملی» نیست

در فاصله ده روز تا بازی دوستانه با روسیه مشخص نیست که چه کسی روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند، چه نفراتی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند و کی اردوی تیم ملی تشکیل می‌شود. سوالاتی که سوال دیگری در پی دارد و آن هم این که اصلا هدف از برگزاری دیدار با روسیه چیست؟

پس از آن که تیم ملی با برزیل بازی کرد، مدیران فدراسیون فوتبال کورس گذاشتند تا اسم حریفان تدارکاتی تیم ملی را در رسانه‌ها اعلام کنند. ابتدا بازی با تیم ملی نیجریه قطعی شد اما به خاطر مسائل غیرورزشی و به صورت یک طرفه این بازی از سوی فدراسیون فوتبال نیجریه لغو شد.

بعد فدراسیون فوتبال اعلام کرد که از نیجریه‌ای‌ها غرامت می‌گیرد، اما هنوز خبری از غرامت نشده است. چند روز بعد کمیته بین‌المللی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که تیم ملی نهم فوریه (بیستم بهمن) در ابوظبی با تیم ملی روسیه بازی می‌کند. از آن ابتدا هم مشخص بود که برای این بازی، افشین قطبی روی نیمکت تیم ملی نیست چه این‌که پیش‌تر مدیران «دوراندیش» سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال قبل از جام ملت‌ها برای بعد از جام ملت‌ها فکر کرده بودند!

اگرچه مسوولان فدراسیون فوتبال در همان بحبوحه آماده‌سازی تیم ملی اعلام کرده بودند تصمیم دارند، پیش از جام ملت‌ها سرمربی آتی را انتخاب کنند تا سرمربی بعدی شناخت خوبی از تیم ملی پیدا کند، اما از ابتدا هم مشخص بود که این در فوتبال ذاتا آماتور ایران خیال محالی است. حالا تا بازی دوستانه با روسیه ۱۰ روز زمان باقی است، اما نه تنها خبری از انتخاب سرمربی تیم ملی نیست، بلکه اصلا مشخص نیست که چه نفری روی نیمکت تیم ملی در بازی بیستم بهمن می‌نشیند.

معلوم هم نیست که کی اردو تشکیل می‌شود و چه زمانی تیم به دبی سفر می‌کند و البته اینها حتما همان‌طور پیش می‌رود که مدیران «دوراندیش» ما پیش بینی کرده‌اند!