تمجید احمدی‌نژاد از وزارت راه

آزادراه تهران - پردیس صبح دیروز با حضور رییس‌جمهوری و وزیر راه و چند تن از نمایندگان مجلس افتتاح شد. به گزارش ایسنا، با افتتاح آزادراه تهران - پردیس این آزادراه حلقه ارتباط شرق تهران با شمال کشور می‌شود. محمود احمدی‌نژاد در این مراسم با بیان اینکه امروز موتور ساخت و ایجاد زیربناهای حمل‌ونقلی در کشور با سرعت بالا در حال حرکت است، گفت: در حال حاضر سرعت ساخت آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و خطوط ریلی دو و سه برابر شده، به‌طوری که طی شش سال اخیر، این عددهای شگفت‌انگیز دیگر تکراری و عادی شده است.

صادرات بنزین

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فشارهای کشورهای غربی برای تحریم ایران در زمینه بنزین و شکست آنها در این زمینه اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ان‌شاءالله ۱۲ میلیون لیتر در روز به تولید بنزین اضافه می‌شود. هدفمند کردن یارانه‌ها نیز که صورت گرفته در این مورد صرفه‌جویی شده و اکنون چندین میلیارد لیتر بنزین در انبارها ذخیره داریم و به وزیر نفت گفته‌ام مقداری از آن را صادر کند که آنهایی که ما را تحریم کرده‌اند ببینند ما شده‌ایم صادرکننده بنزین.

وی با بیان اینکه باید ایران را بسازیم، گفت: در ریل درست حرکت می‌کنیم و ایران ظرفیت کارهای بزرگ را دارد. پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور بهبهانی وزیر راه، رهنما معاون وزیر، رامین نماینده شهرستان رودهن، بومهن و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی‌و آقایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی‌صحبت کردند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم چندین بار از وزیر راه به عنوان پدر راه‌های ایران نامبرده شد و مجری این برنامه خبر داد که در چند روز آینده بزرگراه قم - گرمسار افتتاح خواهد شد.