برگزاری تورنمنت‌های ورزشی رشد چشمگیر گردشگری «قطر» در سال‌های اخیر را در پی داشته است. در شرایطی که کشور کوچک «قطر» در سال‌های گذشته میزبان تورنمنت‌های ورزشی زیادی بوده و اکنون نیز میزبان جام ملت‌های آسیاست، کارشناسان صنعت گردشگری از افزایش درآمدها و رشد ۴۰ درصدی ضریب اشغال هتل‌های این کشور خبر داده‌اند.

به گزارش ایسنا، قطر در حال تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری ورزشی بوده که این امر می‌تواند رشد چشمگیر اقتصادی این کشور را در پی داشته باشد، این در حالی است که هفته گذشته نیز سخنگوی «اداره گردشگری قطر» (QAT) اعلام کرد صنعت هتلداری این کشور در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار درآمد داشته که می‌توان آن را رکوردی جدید برای صنعت هتلداری «قطر» تلقی کرد.

درآمد هتل‌های پنج ستاره قطر در سال ۲۰۱۰ بیش ۴۹۲ میلیون دلار و هتل‌های چهار ستاره نیز در حدود ۵۲۰ میلیون دلار بوده، این در حالی است که کشور «قطر» خود را برای میزبانی از یک میلیون گردشگر در زمان برگزاری «جام جهانی فوتبال» در سال ۲۰۲۲ آماده می‌کند.

در این شرایط، کارشناسان صنعت گردشگری آینده پیشروی صنعت گردشگری کشور کوچک قطر را روشن می‌بینند و بر این باورند که قطر با توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری، می‌تواند میزبان میلیون‌ها گردشگر در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال باشد.

هرچند اکنون «قطر» در رتبه‌ ‌سی‌وهفتم در میان کشورهای جهان از نظر جذب گردشگر است، ولی با توجه به داشتن ظرفیت‌های بالقوه‌ توسعه‌ گردشگری از جمله نیروی کار جوان، پیش‌بینی می‌شود این کشور به قطب نخست جذب گردشگر در منطقه‌ خلیج‌فارس تبدیل شود و در این زمینه، از کشور امارات پیشی گیرد.