کاهش عرضه برخی برندها در بازار لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- بازار لپ‌تاپ طی مدت اخیر میزبان برندهایی است که تا کنون در سطح محدودی به بازار عرضه می‌شدند. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر عرضه برندهایی مانند DELL، HP ،TOSHIBA و... در بازار کاهش یافته است و در مقابل شاهد عرضه گسترده برندهایی نظیر فوجیتسو، گیگابایت و... در سطح بازار هستیم.

فعالان بازار معتقدند کاهش سود ناشی از فروش لپ تاپ ها با برندهایی نظیر DELL و HP باعث شده است فعالان بازار به سوی برندهای دیگر روند.

یکی از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های DELL نیز با بیان این مطلب که کاهش عرضه لپ‌تاپ‌ها بنا به سیاست‌های خاص شرکت تولیدکننده است، گفت: در حال حاضر این شرکت در حال بررسی وضعیت بازار است و طی ماه‌های آینده شاهد عرضه مدل‌های جدید این کالا در بازار خواهیم بود.

برخی از فعالان بازار نیز علت کاهش عرضه لپ‌تاپ‌های برند DELL را در بازار افزایش میزان خرابی‌های لپ‌تاپ‌های این برند عنوان می‌کنند.

گروهی نیز معتقدند، برندهایی نظیر DELL،HP،TOSHIBA توان مقاومت در مقابل سایر رقبا را نداشته و به همین دلیل طی ماه‌های اخیر شاهد کاهش تنوع مدل‌های این برند که سابق براین جزو پرتنوع‌ترین‌های بازار بود هستیم.

احدی، یکی از فعالان بازار نیز می‌گوید: طی ماه‌های اخیر، در مقابل کاهش عرضه لپ‌تاپ‌های برخی از برندها شاهد رشد عرضه و تبلیغات برای برندهایی نظیر MSI، فوجیتسو، زیمنس، گیگابایت و... هستیم. به این ترتیب رده‌بندی برندها در بازار لپ‌تاپ تا حدود زیادی تغییر کرده است و دیگر برندهایی که سابق بر این گوی سبقت را از دیگر برندها ربوده بودند پرمخاطب نیستند.