آموزش مبارزه با پولشویی به فعالان بازار

سنا - دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم مبارزه با جرائم پولشویی با حضور نمایندگان نهادها و تشکل‌های خود انتظام بازار سرمایه در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد. دبیرکمیته مبارزه با پولشویی سازمان بورس هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را اجرای ماده ۳۵ آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی اعلام کرد و گفت: در این ماده، سازمان بورس مکلف شده است تا دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه انجام دهد.

روح‌الله نجفی با بیان اینکه دوره آموزشی فعالان بازار سرمایه در دو مرحله برگزار می‌شود، افزود: مرحله نخست برای نهادها و تشکل‌های خود انتظام و برخی از نهادهای مالی و مرحله دوم برای تمام شرکت‌های کارگزاری فعال در بازار سرمایه کشور این دوره آموزشی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این دوره آموزشی مفاهیمی مانند تعاریف و تاریخچه مبارزه با جرائم پولشویی از سوی مدرس موسسه عالی علوم بانکداری برای حاضران تشریح شد.در نخستین دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم مبارزه با جرائم پولشویی نمایندگان شرکت بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالای ایران، فرابورس ایران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسوبه وجوه، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تامین سرمایه حضور داشتند.