گروه بورس - بورس آتی روز گذشته با ثبت گسترده سفارش‌های خرید و فروش شاهد بازگشت رونق به معاملات این بازار بود.

به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته بورس آتی صف‌های خرید متعددی را برای نمادهای مختلف شاهد بود که در مقابل خریداران، فروشندگان کمتری مایل به فروش بودند. به نظر می‌رسد معامله‌گران به‌خصوص در نمادهای معدنی و فولاد، ارزندگی بالایی را در قراردادها ارزیابی می‌کنند تا بتوانند در شرایطی که صف‌های خرید سنگینی در بازار نقدی برای این سهام حاکم است، با خرید قراردادهای آتی از سوددهی این نمادها بهره ببرند. در همین حال ۵۵ سفارش خرید «فولاد» اردیبهشت‌ماه در قیمت ۲۸۶۷ ریال دارای بیشترین تقاضای بازار آتی دیروز بود. همچنین «فولاد» اسفندماه نیز با ۳۰ تقاضای خرید در قیمت ۲۸۲۱ ریال روبه‌رو است که هیچ فروشنده‌ای نداشت. همچنین «فملی» اسفندماه با ۲۰ تقاضای خرید در قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۲ ریال و ۶ تقاضای فروش در قیمت ۱۱ هزار ریال روبه‌رو بود.
«وپارس» اسفندماه دیگر نمادی است که با 15 تقاضای خرید و 10 تقاضای فروش روبه‌رو بود.
بر این اساس دیروز ۱۳ قرارداد در ۷ نوبت به ارزش ۳۹۵ میلیون و ۳۳۵ هزار ریال دادوستد شد که در آن «کچاد» اسفندماه با نوسان مثبت ۴۳/۲۱ درصدی مواجه شد.
دیروز معامله 2 قرارداد «کچاد» اسفندماه با رشد 1059 ریالی قیمت مواجه شد که در نتیجه قیمت تسویه این نماد به رقم 6 هزار ریال رسید.
همچنین «فملی» اسفندماه نیز با معامله ۹ قرارداد در نوسان منفی ۲۸/۱ درصد روبه‌رو بود که قیمت تسویه این نماد با کاهش ۱۳۶ ریالی به مبلغ ۱۰ هزار و ۸۱۲ ریال رسید. در عین حال «اخابر» اسفندماه نیز با ۸۳ ریال کاهش قیمت و نوسان منفی ۵/۲ درصدی به کار خود پایان داد. بنابراین اطلاعات قیمت تسویه این نماد به مبلغ ۳۲۶۰ ریال رسید.