دانشگاه امام حسین(ع) ظرفیت ایجاد تحول در علوم انسانی را دارد

سرتیپ حسین ظریف‌‌منش، فرمانده دانشگاه جامع امام حسین، گفت: زمینه‌های تحول در علوم انسانی در دانشگاه امام حسین وجود دارد. به گزارش خبرگزاری فارس، ظریف‌منش، در مراسم افتتاحیه نخستین همایش «تحول در علوم انسانی با رویکرد اسلامی» اظهارکرد: دانشگاه امام حسین «کاری جدی» را برای ایجاد تحول در علوم انسانی آغاز کرده است.

ظریف‌منش همچنین گفت: انقلاب اسلامی پس از گذشت سه دهه امروز در مقابل موضوعی به نام علوم انسانی احساس آسیب‌پذیری جدی می‌کند. فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) بر ضرورت بررسی دقیق دلایل این آسیب پذیری و مشکلات ناشی از آن تاکید کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر همواره تاکید داشتند باید تحولی در علوم انسانی انجام شود، اگر ما می‌خواهیم این انقلاب همچنان با صلابت و دشمن شکن پیش برود باید در این علوم تحولی ایجاد کنیم.

ظریف‌منش با بیان این مطلب که برنامه کامل و جامعی در این عرصه وجود نداشته است، افزود: با تاکید رهبر فرزانه انقلاب در سال گذشته تلاش‌هایی در این حوزه در دانشگاه امام حسین(ع) آغاز شد. وی تاکید کرد: کار جدی باید برای تحول در علوم انسانی انجام می‌دادیم و این کار در دانشگاه به عنوان عالی‌ترین بخش دانشی سپاه پاسداران آغاز شد. فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در ادامه تصریح کرد: امروز زمینه‌های تحول در علوم انسانی در دانشگاه امام حسین(ع) وجود دارد، احساس می‌کنیم جبهه جدیدی پیش روی ما باز شده پس لازم است مجاهدت کنیم.

ظریف‌منش در پایان اظهارکرد: از ترم آینده هیچ درس و سرفصلی که با دروس اسلامی مطابقت نداشته باشد در این دانشگاه تدریس نمی‌شود. ما باید در این دانشگاه کرسی نقد نظرات و تفکرات غرب را ایجاد کنیم.