گروه بورس - روز گذشته بورس آتی با معامله 28 قرارداد به ارزش 921 میلیون و 150 هزار ریال و افزایش قیمت قراردادهای فلزی بازار آتی دنبال شد.

به گزارش خبرنگار ما، دیروز سرانجام دو قرارداد فولاد اسفندماه در بورس آتی معامله شد که رشد ۱۱۷ ریالی را برای این قرارداد به همراه داشت و موقعیت‌های باز این نماد را به ۱۵ رساند.
این در حالی است که همچنان 51 تقاضای خرید در نماد فولاد اسفندماه وارد سیستم شد، اما فروشندگان همچنان تمایلی به فروش نشان ندادند؛ بنابراین گزارش نوسان مثبت 99/3 درصدی قیمت تسویه فولاد اسفندماه را به مبلغ 3050 ریال رساند.
همچنین «فملی» اسفند و اردیبهشت‌ماه ۹۰ دیگر نمادهای معامله‌شده دیروز بودند که به ترتیب نوسان مثبت ۸۵/۳ درصدی و ۵۱/۳ درصدی را تجربه کردند. به این ترتیب قیمت تسویه «فملی» اسفندماه با رشد ۴۱۰ ریالی به ۱۱ هزار و ۵۱ ریال و قیمت تسویه «فملی» اردیبهشت‌ماه با ۴۰۰ ریال افزایش قیمت به ۱۱ هزار و ۷۹۸ ریال رسید. بر این اساس تفاوت قیمت قراردادهای «فملی» اسفند و اردیبهشت‌ماه به ۷۴۷ ریال رسید.
در همین حال دیروز صف‌های خرید در نمادهای فلزی بازار آتی همچنان پابرجا بود و هیچ فروشنده‌ای در مقابل حاضر به فروش نبود تا همچنان معامله‌گران آتی در انتظار عرضه از سوی فروشندگان در این بازار باشند.
از سوی دیگر «وکار»، «وپارس» و «وغدیر» اسفندماه از جمله نمادهایی بودند که با وجود تقاضاهای متعدد خرید به دلیل اختلاف قیمت پیشنهادی خریداران و فروشندگان همچنان روزهای بدون معامله‌ای را پشت‌سر می‌گذرانند. در میان نمادهای معدنی نیز تقاضای متعدد خرید در قرارداد «کچاد» اسفند و اردیبهشت‌ماه در سیستم معاملات ثبت شده که فروشنده‌ای ندارند. به نظر می‌رسد بازار آتی در حال جذاب شدن برای معاملات بیشتر معامله‌گران است که بتوانند در کنار صف‌های خرید بازار نقدی، با خرید از بازار آتی نوسان مناسبی را کسب کنند.