دنیای اقتصاد - سنندج - اسرین مقصودی: با هدف بررسی و تبیین آخرین وضعیت اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در استان کردستان و ارائه گزارش توسط اعضای ستاد، دومین جلسه ستاد استانی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بعد از اصلاح قیمت‌ها در سازمان امور اقتصادی ودارایی استان کردستان برگزارشد. ثبت‌نام ۱۰۰درصدی

فرشاد علی مددی، دبیر ستاد استانی هدفمند کردن یارانه‌ها در این جلسه با بیان اینکه حدود ۱۰۰درصد مردم استان کردستان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، خواستار ارسال گزارش عملکرد اعضای ستاد استانی به دبیرخانه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مستقر درسازمان امور اقتصادی و دارایی استان شد تا برای اقدامات لازم این گزارش جمع بندی و به دبیرخانه کارگروه طرح تحول اقتصادی ارسال شود.

کاهش ضایعات نان

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان نیز در این جلسه خواستار همراهی وهمکاری بیش از پیش اعضای ستاد استانی در اجرای این قانون شد.

ارسلان ازهاری گفت: از ابتدای اجرای طرح خوشبختانه با تلاش مسوولان اجرای این قانون به بهترین نحو در استان صورت گرفته است و با کمترین مشکل در این زمینه مواجه بودیم.

وی کاهش ضایعات نان را از اثرات ملموس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برشمرد و گفت: ضایعات نان حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

صورتحساب جدید برق صادر نشده

در ادامه مدیرعامل شرکت برق استان نیز گفت: از ۲۹ آذر ماه تا کنون هیچ‌گونه صورتحساب جدیدی صادر نشده است.

نجفی گفت: به صورت متمرکز در کشور برنامه نرم‌افزاری برای صدور قبض در دست تهیه است که به محض دریافت آن در استان هم نسبت به اجرای آن اقدام می‌شود.

ظرفیت مخازن پر است

مدیرعامل شرکت پخش وتوزیع فرآورده‌های نفتی استان نیز در این جلسه گفت: برای تامین نفت سفید وگاز مایع مناطقی که به گاز دسترسی ندارند، از طریق سایت www.tegaratasan.ir اقدام به ثبت نام شهروندان شده است که بیش از ۹۰درصد خانوارها در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

فریدون یاسمی افزود: در حال حاضر ظرفیت مخازن ما کاملا پر است و هیچ‌گونه مشکلی در این راستا نداریم.

وی افزود: در اجرای این طرح جزو استان‌های پیشتاز در کشور هستیم.

برای نرخ آژانس‌ها چاره‌اندیشی شود

در ادامه مدیرعامل سازمان تاکسیرانی سنندج نیز با بیان اینکه دوسال بود که نرخ کرایه تاکسی‌ها گران نشده بود، گفت: نرخی که برای این صنف اعلام شده با رضایت مردم و رانندگان همراه بوده است.

مرغوبی مشکل اصلی را تاکسی تلفنی‌ها در سطح شهر اعلام کرد که در مورد نرخ این آژانس‌ها باید چاره اندیشی شود.

آموزش خبازی‌ها

درادامه مدیرعامل شرکت غله استان گفت: تمهیدات لازم به منظور اعطای وام قرض‌الحسنه به خبازی‌های سطح استان صورت گرفته است.

صالحی افزود: به منظور ارتقای کیفیت نان با اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان برای برای آموزش خبازی‌های استان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است.

تنها آجرپزی‌ها مشکل دارند

رییس سازمان صنایع ومعادن استان کردستان نیز گفت: تدابیر خوبی برای صنایع اندیشیده شده است و تنها واحدهای آجرپزی با مشکل مواجه هستند که لازم است با شروع فصل کار مشکل آنها برطرف شود.

شاه غیبی گفت: برای اعطای تسهیلات با نرخ ۳درصد به منظور مابه‌التفاوت حامل‌های انرژی حدود ۵۹درصد واحدها درخواست داشته‌اند که در حال انجام مراحل قانونی آن در بانک هستیم.

لزوم حمایت از خبازی‌ها

در ادامه مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان نیز گفت: برای تفکیک کنتورهای گاز و رفاه حال مردم تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی بسته شده است.

مهدوی نیا به مشکلات خبازی‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه با افزایش قیمت گاز خبازی‌ها در تنگنا قراردارند، خواستار حمایت از این قشر شد، تاکید کرد: اگر بسته‌های حمایتی در مورد این قشر به موقع به اجرا گذاشته نشود این صنف در مضیقه قرار خواهد گرفت.

بازرسی صنوف ادامه دارد

در ادامه نماینده سازمان بازرگانی استان کردستان گفت: خوشبختانه در این مدت شوک قیمتی نداشتیم.

علی تردست افزود: سامانه ۱۲۴این سازمان به صورت شبانه روزی آماده دریافت نظرات،انتقادات و پیشنهادهای شهروندان در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است.

وی به بسته‌های سیاستی- حمایتی این سازمان اشاره کرد و گفت: ذخیره سازی کالا انجام شده است و بازرسی ونظارت برصنوف مختلف ادامه دارد.

در ادامه نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز گفت: مشکلی که در ابتدا داشتیم جوجه ریزی واحدهای مرغداری بود که با تدابیری که اندیشیده شد وتامین سوخت این واحدها این مشکل حل شده است.

وی گفت: در حال حاضر جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری روال طبیعی خود را دارد.