رییس‌کل بیمه مرکزی از افزایش گرایشات عمومی به بیمه به ویژه در دسته‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی خبرداد و گفت: دولت واحدهای تولیدی خود را به سمت استفاده از خدمات بیمه‌ها ترغیب و تشویق می‌کند. جواد فرشباف ماهریان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور گفت: گرایشات عمومی برای گسترش صنعت بیمه در دسته‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی به نحو مطلوبی بالا رفته است.

رییس شورای‌عالی بیمه ادامه داد: در حال حاضر بنگاه‌ها برای دریافت بیمه‌نامه‌های بزرگی به شرکت‌های بیمه مراجعه می‌کنند که در گذشته سابقه نداشته است و مشخص است که مبنای حرکتی آنها جدید است. وی با اشاره به اینکه دولت واحدهای دولتی و تولیدی خود را به سوی بیمه‌ها ترغیب و تشویق می‌کند، افزود: برای گسترش نفوذ بیمه و حرکت بنگاه‌ها و مردم به سمت بیمه نیازی به قانون نیست، زیرا بیمه حالت اختیاری دارد و باید براساس رضایت‌مندی طرفین باشد. رییس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به طرح تحول صنعت بیمه کشور گفت: امسال دومین سال تحول صنعت بیمه را پشت سر می‌گذاریم که این کار صنعت بیمه کشور را به سمت رقابتی شدن می‌برد و شورای‌عالی بیمه نیز به تمام مطالبات شرکت‌های بیمه توجه می‌کند.

فرشباف ماهریان همچنین با بیان اینکه شرکت‌های بیمه هیچ‌گونه بدهی معوق ندارند، گفت: شرکت‌های بیمه همچون بانک‌ها نیستند، زمانی که بیمه نامه‌ها صادر می‌شود، براساس قرارداد حق بیمه باید پرداخت تا پوشش بیمه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه حق بیمه برخی بیمه نامه‌ها به صورت اقساط پرداخت می‌شود که بیشتر هم در حوزه شخص ثالث است، افزود: افراد به موقع اقساط را به شرکت‌های بیمه می‌پردازند.

این مقام مسوول در صنعت بیمه کشور با تاکید بر اینکه بحث دیون معوق یا طلب از دولت هم به هیچ عنوان نداریم، افزود: این مورد به بیمه‌های اجتماعی و طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت مربوط می‌شود و شرکت‌های بیمه بازرگانی هیچ طلبی از دولت ندارند.