فاطمه بهادری - بانک مرکزی مجوز فعالیت بانک حکمت ایرانیان را صادر کرد.

این بانک که پیش از این در قالب صندوق تعاون بتاجا وپس از آن موسسه مالی واعتباری حکمت ایرانیان فعالیت می‌کرد، مجوز فعالیت خود را دریافت کرد. سرمایه اولیه بانک حکمت ایرانیان ۲۰۰میلیارد تومان است که به زودی با برگزاری مجمع، تا رقم ۴۰۰میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. حکمت ایرانیان از این پس به عنوان بانک با ۱۱۳ شعبه در سراسر کشور به فعالیت خواهد پرداخت.

چندی پیش عباس عسگرزاده، مدیر عامل بانک حکمت ایرانیان با اشاره به اینکه راهبرد اصلی ما عدم افزایش شعب خواهد بود، تاکید کرد: فعلا اجازه نخواهیم داد تعداد شعب بانک به بیش از ۳۰۰ شعبه افزایش یابد و شعبی هم که تاسیس می‌شود به صورت تمام الکترونیک و ۲۴ ساعته خواهند بود.

در نامه مجوز بانک مرکزی آمده است:پیرو مجوز تاسیس شماره ۲۱۱۱۰۴/۸۹مورخ ۲۷/۹/۱۳۸۹این بانک وبا اشاره به آگهی‌های تغییرات شماره ۳۲۸۵۸/ت/۳۲/۸۹مورخ ۰۷/۱۰/۱۳۸۹وشماره ۳۳۹۸۸/ت/۳۲/۸۹مورخ ۱۵/۱۰/۱۳۸۹صادره از اداره کل ثبت شرکت‌ها وموسسات غیر تجاری شهر تهران به این وسیله با فعالیت آن بانک در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور، قانون عملیات بانکی بدون ربا، مصوبات شورای پول و اعتبار، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی و سایر مقررات ذی‌ربط موافقت به عمل می‌آید.

در بخشی دیگر از مجوز بانک مرکزی آمده است: کمک به ایجاد فضای رقابتی سالم ،تشویق پس‌انداز وسرمایه‌گذاری، حفظ حقوق سپرده‌گذاران، ایجاد زمینه رشد وتوسعه اقتصادی ورعایت ضوابط و مقررات ذی‌ربط از اهم مواردی است که انتظار می‌رود توسط مدیران وکارکنان آن بانک مورد توجه قرار گیرد.

بانک حکمت ایرانیان در سال ۱۳۸۸ پس از دریافت مجوزهای قانونی از بانک مرکزی به عنوان دوازدهمین بانک خصوصی و بیست و دومین بانک تاسیس شده در کشور، فعالیت خود را آغاز کرده است. ۵۱ درصد از سهام این بانک متعلق به کارکنان ارتش است.