گروه بورس - طی ۹ ماهه امسال سه هزار و ۷۵۰ دستگاه انواع موتور ساخت شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران به خارج از کشور صادر شده است. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، مدیرعامل این گروه صنعتی با اعلام این خبر گفت: این میزان صادرات ۹۴ درصد از برنامه صادراتی پیش‌بینی شده این شرکت گروه صنعتی تراکتورسازی ایران بوده است. مهندس مجید زرین قلم افزود: متوسط صادرات صورت گرفته روزانه از موتورسازان ۱۹ دستگاه بوده است که سعی می‌شود به ۲۱ دستگاه در روز افزایش یابد. وی برنامه کل سال برای صادرات بخش موتور گروه را ۵ هزار دستگاه اعلام کرد. زرین قلم اضافه نمود: مقصد صادرات موتورسازان ۹ کشور از قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقا از جمله ایتالیا، انگلستان، ترکیه، آذربایجان، آفریقای جنوبی، بلغارستان و ... بوده است.

این فعال عرصه صنعت کشور در مورد ارزش صادرات شرکت موتورسازان نیز اظهار داشت: ۶ میلیون و ۷۶۹ هزار دلار، میزان ارز آوری موتورسازان در مدت یاد شده بوده که از نظر رقم ۱۰۰ درصد برنامه مصوب شده برای این مجموعه تحقق یافته است. وی اظهار داشت: فروش داخلی بیش از ۳۳۳ میلیارد ریال نیز از دیگر عملکرد این مجموعه است که در مقایسه با سال قبل ۶۷ درصد رشد دارد.

زرین قلم در مورد کل تولید موتورسازان نیز گفت: در مدت یاد شده نزدیک به ۱۷ هزار موتور تولید شده که ۳۱ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و حکایت از تولید روزانه ۸۶ موتور در موتورسازان دارد.

گفتنی است: موتورسازان تراکتورسازی ایران یکی از ۱۲ شرکت اغماری گروه صنعتی تراکتورسازی با نزدیک به ۹۰۰ نفر پرسنل است که توانایی تولید ۷۱ نوع موتور در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خودرو را دارد و از این مجموعه‌ها می‌توان به انواع موتور تراکتور، موتور خودروهای سواری و کشنده‌ها، موتور ژنراتور برای تولید برق، ژنراتور پمپ‌های آب و ... اشاره کرد.