۵۰۰ مدیر از شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی و نیز استادان و کارشناسان در نخستین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن که در روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود، حضور دارند. به گزارش روابط عمومی‌سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ‌محور این همایش رقابت‌پذیری است و به طور کلی همایش چشم‌انداز فولاد و معدن نگاهی به بازار داخلی و خارجی خواهد داشت.

همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن موضوعاتی همچون رقابت‌پذیری راه توسعه پایدار صنعت فولاد، ظرفیت واقعی تولید و مصرف در ایران و توانمندی‌های صادراتی، نقش این صنعت در مسیر هدفمندسازی یارانه‌ها، انرژی و مواد اولیه، مکان‌یابی مناسب و افزایش بهره‌وری و معادن شاهراه توسعه پایدار را در دستور کار دارد.

در همایش فوق، ‌تمامی‌فعالان بخش صنعت فولاد و معادن و حتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و سازمان‌های مالی و اعتباری مرتبط حضور دارند. علاوه بر این حضور مدیران شرکت‌های بزرگ جهانی صنعت فولاد از جمله مدیر دانیلی ایتالیا و استادان دانشگاه و صاحبنظران بخش‌های تولید و بازار فولاد ، جایگاه ویژه ای به این همایش بخشیده است. همچنین در روز نخست همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن، پانل آزاد با حضور اعضای بورس کالا، تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان عمده و فعالان این صنعت و در روز دوم نیز پانل دیگری با حضور مسوولان ذیربط و نهادهای تصمیم گیر برگزار می‌شود.از سوی دیگر، ارائه جدیدترین دستاوردهای تکنولوژیک در صنعت فولاد توسط شرکت‌های بزرگ نظیر دانیلی در کارگاه‌های آموزشی، از دیگر برنامه‌های این همایش محسوب می‌شود. در حاشیه همایش فوق نیز،‌ افزون بر ۷۱ شرکت صنعتی و معدنی در کنار بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینه معدن و فولاد عرضه می‌کنند.