آمادگی «رفاه» برای عرضه کالای اساسی

گروه بازرگانی- مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره‌ای «رفاه» از هماهنگی با وزارت بازرگانی برای تامین ۱۳ قلم کالای استراتژیک مردم در شرایط خاص خبر داد و افزود: به دنبال راه‌اندازی و پیاده سازی روش‌های نوین چیدمان کالا و تنوع کالایی در آینده‌ای نزدیک در فروشگاه رفاه هستیم و اصلی‌ترین راهبرد ما هماهنگی و مشارکت با بخش خصوصی است. محمد رضا رشید در گفت‌وگو با خبرنگاران همچنین تاکید کرد که این شرکت هیچ مشکلی برای ورود به بازار سهام کشور ندارد. مدیر عامل جدید فروشگاه رفاه در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز جشنواره بهار تا بهار فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از ۱۲ بهمن ماه جاری تا ۱۲ فروردین ماه سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های فروش ما عرضه سبد کالایی با تخفیف ویژه است، به همین منظور در بهمن ماه امسال ۱۶۰ قلم کالا با برندهای مختلف و معروف و با بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد تخفیف ارائه شده است.

رشیدی «بن» را ابزاری برای خرید و یکی از راه‌های کاهش حجم نقدینگی در کشور دانست و گفت: ۶۰ درصد فروش فروشگاه‌های رفاه در سال مالی گذشته به صورت نقدی و مابقی از طریق «بن» صورت گرفته است. به گفته وی فروشگاه‌های رفاه به دلیل گستره ملی خود رقیب ندارد.

فروشگاه‌های رفاه تنها فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور است که خدمات عمومی به مردم سراسر کشور ارائه می‌دهد و بعد منطقه‌ای ندارد.سرمایه شرکت رفاه بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال برآورد شده که عمده سهامداران آن را بانک‌ها، شهرداری‌های کشور، شرکت‌های بیمه و «شش درصد اشخاص حقیقی» تشکیل می‌دهند.