جزئیات پرداخت تسهیلات مسکن‌مهر در پرند

انبوه‌سازان حاضر در زمین‌های ۹۹ساله شهر جدید پرند می‌گویند بانک‌مسکن پشتیبانی بدون وقفه و بدون تاخیر از ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر را داشته

و به محض تایید مراحل پیشرفت ساخت از سوی شرکت عمران پرند، در فاصله کمتر از یک‌هفته، تسهیلات به حساب سازنده‌ها پرداخت شده است مدیر عامل شهر جدید پرند می‌گوید: تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن‌مهر در قالب وام‌های ۲۰ و ۲۵ میلیون تومانی به ساخت‌وسازهای ۹۹ساله در این شهر پرداخت شده است که این تسهیلات توسط بانک‌مسکن تامین و پرداخت شده است.

انبوه‌سازان حاضر در زمین‌های ۹۹ساله شهر جدید پرند نیز می‌گویند بانک‌مسکن پشتیبانی بدون وقفه و بدون تاخیر از ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر را داشته و به محض تایید مراحل پیشرفت ساخت از سوی شرکت عمران پرند، بانک‌مسکن در فاصله کمتر از یک‌هفته، تسهیلات را به حساب سازنده‌ها پرداخت کرده است.

همچنین تعاونی‌های مسکن‌مهر نیز از عملکرد بانک‌مسکن رضایت دارند و معتقدند اگر تسهیلات به موقع پرداخت نمی‌شد امکان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نبود.

همه این گفته‌ها حاکی از نقش پررنگ و اصلی بانک‌مسکن در مسکن‌مهر شهر جدید پرند است.

در شهر جدید پرند بیشترین‌ ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر در حال انجام است، به‌طوری‌که حدود ۱۰ درصد از کل ظرفیت یک میلیون واحدی مسکن‌مهر در این شهر در حال اجراست. اما این حجم گسترده ساختمان‌سازی منجر به این نشده که تسهیلات بانکی ساخت با تاخیر پرداخت شود، بلکه برعکس و طبق گفته سازنده‌ها، روند پرداخت وام ساخت مسکن‌مهر در پرند، بهترین سرعت ممکن را داشته است.

طبق گفته مدیر عامل پرند، این شهر تاکنون از خط اعتباری اولیه ۷ هزار میلیارد تومانی که بانک مرکزی در اختیار بانک مسکن قرار داده بود، حدود ۷ درصد کل این تسهیلات را جذب کرده است.

براساس گزارشی که مدیریت شعب منطقه جنوب‌غرب تهران (بانک مسکن) درباره تعداد واحدهای مسکونی‌مهر مورد مشارکت اعلام کرده است، تااواخر پائیز بانک مسکن به ۸۲ هزار و ۹۱۸واحد مسکونی مهر در حال ساخت در شهر جدید پرند تسهیلات پرداخت کرده است.

از این تعداد واحد، ۶۴ هزارو۲۲۷ واحد مسکونی در قالب انبوه‌سازی بوده است، ۵ هزار و ۵۶۸ واحد متعلق به پروژه صنعتی‌سازی شرکت مپسا بوده و ۱۲ هزار و ۷۵۱ واحد نیز توسط تعاونی‌های مسکن‌مهر و ۳۷۲واحد توسط خودمالکین در حال ساخت است.

مدیریت شعب منطقه جنوب‌غرب تهران برای ساخت این تعداد عظیم مسکن‌مهر تسهیلات پرداخت کرده است، به‌طوری‌که تسهیلات ۲۰ میلیونی برای سنتی‌سازی، ۲۲میلیون تومانی برای ساخت نیمه صنعتی و ۲۵ میلیون تومانی نیز برای صنعتی‌سازی پرداخت شده است.

مدیریت شعب منطقه جنوب‌غرب تهران در گزارشی اعلام کرد: از ابتدای اجرای طرح مسکن‌‌مهر تا تاریخ ۲۲/ ۹/ ۸۹ در این منطقه تسهیلات مسکن‌مهر در ۴ بخش «طرح‌های اقدام شده آماده‌سازی »، «طرح‌های اقدام شده ساخت زمین ۹۹ ساله (روش صنعتی و غیرصنعتی)»، «طرح‌های اقدام شده ساخت ۹۹ ساله (روش تولید صنعتی)» و «طرح‌های اقدام شده ساخت ۹۹ ساله (‌طرح‌های نیمه تمام‌)» پرداخت شده است.

شعبه بانک مسکن در شهر جدید پرند که زیرمجموعه شعب منطقه جنوب‌غرب تهران محسوب می‌شود تاکنون برای ساخت ۳۷۲ واحد مسکونی‌ در این شهر تسهیلات در قالب خودمالکی پرداخت کرده است.

همچنین شعبه مهدیه اسلام‌شهر که از زیرمجموعه‌های شعب منطقه جنوب‌غرب تهران است نیز تاکنون برای ساخت ۱۲۵۲ واحد مسکونی تسهیلات مسکن‌مهر در قالب خودمالکی پرداخت کرده است.

شعبه رباط‌کریم نیز تاکنون به ۸۵ واحد مسکونی تسهیلات خودمالکی پرداخت کرده و شعبه توحید نیز به ۱۰۵۰ واحد این تسهیلات را پرداخت کرده است.