یک دوربین فیلمبرداری HD به اندازه کف دست

بازار دیجیتال- شرکت Canon به تازگی یک دوربین فیلمبرداری کامپکت اما حرفه‌ای را به بازار معرفی کرده است. این دوربین جدید که با مدل XA۱۰ به بازار معرفی شده، قابلیت‌های متنوعی را به کاربرانش می‌دهد و می‌تواند برای کاربران حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای انتخاب مناسبی باشد. با این همه اما ابعاد این دوربین آنقدر کوچک است که می‌تواند در کف دست کاربران قرار بگیرد. لنز این دوربین دارای فاصله کانونی واید ۴/۳۰ میلیمتری بوده و امکان زوم اپتیکال تا ۱۰ برابر را هم دارد. حسگر این دوربین از نوع CMOS بوده و قابلیت ثبت فیلم و تصاویر به صورت full HD را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این در حالی است که شرکت Canon به این دوربین فیلمبرداری جدیدش قابلیت فیلمبرداری مادون قرمز را هم افزوده است تا امکان عکاسی در تاریکی و نور کم را هم به کاربرانش بدهد.

دوربین XA۱۰ همچنین امکان فوکوس خودکار و سریع را داشته و از تکنولوژی تشخیص چهره هم بهره می‌برد. این دوربین صدا را به صورت دالبی ضبط و ذخیره می‌کند و مجهز به یک نمایشگر LCD تمام لمسی با اندازه بزرگ ۵/۳ اینچ هم هست.

این دوربین تصاویر را با فرمت AVCHD ثبت و ذخیره کرده و دارای دو اسلات کارت حافظه و امکان ارتقای حافظه تا ۶۴ گیگابایت هم هست. کاربران این دوربین می‌توانند تمام تنظیمات آن را به صورت دستی انجام بدهند.

شرکت Canon اعلام کرده است که این دوربین فیلمبرداری دیجیتال جدیدش را از ماه آوریل آینده و با قیمت ۲۰۰۰ دلار به بازار عرضه کرده و به فروش عمومی خواهد رساند.