سنا - سازمان بورس و اوراق بهادار اساسنامه نمونه شرکت‌های سرمایه‌گذاری را به کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت، ابلاغ کرد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: با توجه به تصویب اساسنامه نمونه شرکت‌های سرمایه‌گذاری (سهامی خاص و سهامی عام) در هیات‌مدیره این سازمان، ضروری است شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به منظور ثبت نزد سازمان بورس به عنوان نهاد مالی سریعا اقدام کنند. «ایوب باقر‌تبار» گفت: این شرکت‌ها باید فرم تقاضای تبدیل به شرکت سرمایه‌گذاری را از قسمت معاونت نظارت بر نهادهای مالی پایگاه اینترنتی سازمان بورس و اوراق بهادار به آدرس (www.seo.ir) تکمیل و به این سازمان ارسال کنند.

وی تکمیل و ارسال اساسنامه نمونه شرکت‌های سرمایه‌گذاری، فرم مشخصات اشخاص پیشنهادی برای عضویت در هیات‌مدیره و مدیر عامل شرکت، آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده مربوط به سال ۱۳۸۹، اساسنامه قبلی شرکت و تکمیل فرم‌های مربوطه را از دیگر اقدامات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اعلام کرد.

باقر تبار اظهار داشت: بدیهی است، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید پس از دریافت اساسنامه تایید شده از سوی سازمان بورس، نسبت به تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده و تصویب اساسنامه و تبدیل شخصیت حقوقی خود به شرکت سرمایه‌گذاری سهامی عام اقدام کنند.

وی اظهار امیدواری کرد کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت موضوع فوق را به تمامی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اعلام و تا حصول نتیجه نهایی، پیگیری‌های لازم را انجام دهد.