بانک ایران زمین افتخار مردم این سرزمین

بانک ایران زمین به عنوان هفدهمین بانک خصوصی کشور با انجام پذیره نویسی پا به عرصه بانکداری کشور گذاشت. این بانک با سرمایه اولیه ۲هزار میلیارد ریال ،فعالیت خود را آغاز کرده است.

۷۵ /۵۱ درصد سرمایه توسط موسسان به صورت نقد و ۲۵ /۴۸ درصد الباقی از طریق پذیره نویسی عمومی تامین شده است.

محل فعالیت این بانک تهران، مراکز استان ها و سایر شهرهای بزرگ کشوراست.

ارایه همه خدمات بانکی مجازبراساس قوانین و مقررات مربوطه و به ویژه ضوابط ومقررات پولی وبانکی بانک مرکزی ،محصولات و خدمات بانک را شامل می‌شود.

تاریخچه تاسیس و سابقه فعالیت

هیات موسس بانک ایران زمین، موفق به اخذ موافقت اصولی به شماره ۱۹۲۶/ ه مورخ ۲۰ /۴ /۱۳۸۷ از بانک مرکزی برای تاسیس بانک شد. علاوه بر اخذ مجوز مذکور، هیات موسس برای تکمیل مراحل قانونی مربوطه اقدام و اجازه پذیره نویسی را از مراجع ذی ربط نیز اخذ نموده است.

سرمایه و ترکیب سهامداران

با توجه به مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مقرر شده است بانک ایران زمین با سرمایه اولیه۲۰۰۰ میلیارد ریال تاسیس و شروع به فعالیت نماید. میزان سرمایه نقدی موسسین مبلغ۱۰۳۵ میلیارد ریال( ۷۵ /۵۱ درصد سرمایه) مابقی سرمایه به مبلغ ۹۶۵ میلیارد (۲۵ /۴۸ درصد سرمایه) برای پذیره‌نویسی به عموم عرضه گردد.

ترکیب موسسان بانک ایران زمین

موسسان بانک ایران زمین را گروهی از افراد متخصص و خوشنام، از اقشار مختلف جامعه شامل فعالان بخش های مختلف اقتصادی، بازرگانی، متخصصان امور بانکی، خیرین، جامعه پزشکی، جامعه مهندسی، و تولید کنندگان، دانشگاهیان، فرهنگیان، تعاونگران و سایر اقشار جامعه تشکیل می دهند.

هدف از تشکیل بانک ایران زمین

بانک ایران زمین در صدد است تا با تدوین برنامه های مناسب، استفاده از تمامی ابزارها، فناوری های نوین بانکی ، ارایه خدمات مطلوب و کارآمد را به مشتریان خود بیش از گذشته فراهم نماید.

طبعا بهره مندی از این موارد مستلزم طراحی خدمات نوین به منظور افزایش بهره وری بانک است.

در دوران کنونی که سرعت تغییرات فن آوری در تمامی زمینه ها بسیار سریع و چشمگیر است، صنعت بانکداری نیز نمی تواند از این تغییرات مستثنی باشد. لذا آرمان نهائی بانک ایران زمین بهره مندی از توان رقابتی با پشتوانه تجربه، تلاش و بکارگیری فناوریهای روز بانکداری توام با ادب و فرتنی که زیر ساختار اولیه ارائه خدمات بانکی است می باشد. موسسین بانک ایران زمین ضمن برنامه ریزی منسجم امید دارند در پهنه این سرزمین نسبت به ارائه خدمات بیمه، کارگزاری، لیزینگ، صرافی و سرمایه گذاری و سایر خدمات مکمل خدمات بانکداری به نحو مطلوب اقدام نمایند.

فلسفه فعالیت بانک ایران زمین

بانک ایران زمین پدیده ای از کار آفرینی حرفه ای موسسان خواهد بود. این بانک در پی آن است تا با ارئه خدمات با کیفیت و تاکید بر مشتری محوری و خدمات محوری، بانک پیشرویی در اقتصاد آینده ایران باشد.

بانک ایران زمین بر آن است که با رعایت کامل قوانین و مقررات پولی و مالی کشور، تجربیات برتر بین المللی را به کار بندد، خدمات در بالاترین استاندارهای کیفی ارائه شوند و با استفاده از نوآوری ها و فن آوری های روز دنیا به لحاظ عملیات و کارآیی هزینه ،پیشرو بانک‌های خصوصی کشور باشد و راهکارهای بانکی و مالی کامل را به همه مشتریان ارزشمند ایران زمین ارائه کند.

ویژگی متمایز کننده بانک ایران زمین اقتباس رویکرد دانش محوری خواهد بود که فراتر از قلمرو سنتی بانکداری است و کمک می کند تا بانک ضمن حفظ حقوق سهامداران به بهترین نحو نسبت به تحولات محیطی، هوشمندانه عمل کند و بهترین ساختاربندی را درباره محصولات و خدمات خود انجام دهد.

ما در بانک ایران زمین متعهدیم که ارزش بلند مدت را برای جامعه ایران زمین بیافزاییم، نسبت به رشد پایدار اقتصاد ایران حساس باشیم و از بانک داری مسئولانه در ایران پشتیبانی کنیم.

ما در بانک ایران زمین متعهدیم تا ادب، تواضع، فروتنی و نوآوری را سرلوحه فعالیت خود قرار دهیم و سرمایه بان امین مردم ایران زمین باشیم.

مشتریان هدف بانک

مشتریان بانک ایران زمین در مرحله نخست، عموم کارآفرینان و مردم کشور، مستقر در مراکز استان ها و سپس شهرهای بزرگ خواهند بود. در مراحل بعد، با توسعه شبکه خدمات، کل مردم ایران از خدمات بانک ایران زمین بهره مند خواهند شد. تامین مالی پروژه ها و طرح های اقتصادی کشور، بخش زیادی از پر تفوی تسهیلات اعطایی بانک را تشکیل خواهد داد.

شبکه شعب و پرسنل بانک

بانک ایران زمین تجهیز حدود بیش از ۲۵۰ شعبه را در ماه های اول فعالیت، در دستور کار دارد. به علاوه پیش بینی می شود که تعداد شعب بانک افزایش یافته و بتدریج در پایان سال سوم فعالیت، تعداد کل شعب بانک به حدود ۴۰۰ شعبه برسد.

نیروی انسانی بانک ایران زمین ترجیحا از قشر جوان و تحصیل کرده در رشته های مرتبط انتخاب خواهند شد و با جذب مدیران موفق و دارای تخصص های ویژه و تجربه طولانی در صنعت بانک داری تلاش خواهد شد تا با ترکیب ظرفیت ها و انگیزه های جوانی با تخصص و تجربه مدیران موفق، خدمات و محصولات به بهترین شکل ممکن به مشتریان عرضه شود.

تعداد پرسنل بانک در پایان سال های اول تا سوم فعالیت، به ترتیب حدود۱۲۰۰، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ نفر پیش بینی شده است.

محصولات و خدمات بانک

به موجب قانون، بانک ایران زمین عملیات و معاملات بانکی، پولی و مالی و خدماتی مجاز را انجام می دهد. رئوس فعالیت های بانک را می توان به شرح زیر طبقه‌بندی کرد:

-۱ سپرده گیری و خدمات پس انداز و برداشت به صورت لحظه ای و پیوسته( به شکل سپرده دیداری و مدت دار)

-۲ اعطای تسهیلات به خانوارها، مشاغل صنفی و شرکت ها

-۳ سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی و مشارکت در شرکت ها غیر بورسی

-۴ بانک داری الکترونیک شامل اعلام مانده حساب‌ها، صورت حساب ها، پرداخت های مرتب فصلی یا ماهانه، انتقال های بین بانکی، سفارش دسته چک و سایر مدارک و.....

-۵ بانک داری بین المللی شامل سپرده گیری ارزی و اعطای تسهیلات ارزی، خدمات و معاملات ارزی و انواع ضمانت نامه های ارزی و ... در چارچوب قانون و مقررات

-۶ بانک داری اختصاصی شامل خدمات مدیریت ثروت، خدمات تولید، مشاوره های مالی و...

-۷ خدمات مالی غیر بانکی: بانک با اخذ مجوزهای لازم در آینده، انواع خدمات غیر بانکی شامل محصولات بیمه ای، خدمات کارگزاری و معامله‌گری، تاسیس انواع صندوق های سرمایه گذاری و مشاور سرمایه‌گذاری... را ارائه خواهد کرد.

راهبردهای شرکتی

طراحی و استقرار مناسب نظام راهبردی شرکتی(corporate governance) در بانک منجر به بهبود شفافیت عملکرد و حمایت از حقوق مشتریان و سهام داران، به ویژه سپرده گذاران و سهام داران اقلیت، می شود. از این رو بانک ایران‌زمین در نظر دارد هم زمان با تاسیس و راه اندازی بانک، با طراحی و استقرار نظام راهبردی مطلوب، منطبق با رهنمود ارتقای راهبردی شرکتی در سازمان های بانکی، مصوب کمیته بال، یک واحد بانکی بالنده در جهت دست یابی به اهداف مذکور گام بردارد.

نظام راهبردی شرکتی بانک ایران زمین شامل هیئت مدیره منتخب سهام دارن، مدیر عامل و مدیران ارشد بانک و کمیته های اجرایی هیئت مدیره و نیز کمیته حسابرسی و کمیته مدیریت ریسک است.

هم چنین، در اجرای بخش نامه ها و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، همآهنگ با تنوع و تعدد عملیات، بانک ایران زمین مجهز به سیستم کنترل داخلی خواهد بود که توسط کمیته حسابرسی در لایه های اجرایی بانک جریان خواهد یافت. به این منظور از مشارکت همه کارکنان سطوح اجرایی در جهت تحقق اهداف، در این زمینه استفاده خواهد شد.

بانک داری مسئولانه

ما دامنه تعهدات خود در بانک ایران زمین را فراتر از محدوده مشتریان، سرمایه گذاران، سهام داران، کارکنان و سایر ذی نفعان رایج می دانیم و خود را نسبت به آینده کل جامعه ایران زمین مسئول می‌دانیم. آرزومندیم با تمرکز بر پایداری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، به عنوان الگوی بانک‌داری مسئولانه در بازارهای مالی ایران مطرح شویم.

حرکت بر روی لبه فن آوری

صنعت بانکداری یکی از صنایعی است که برخورداری از آخرین فن آوری های روز و هم‌سوسازی این فن آوری های کسب و کار می تواند مزایای رقابتی غیر قابل انکاری را فراهم آورد.

بانک ایران زمین بر این باور است که ارزش رقابتی فن آوری از خود فن آوری حاصل نمی شود، بلکه از مدیریت و هم سویی آن با استراتژی کسب و کار ایجاد می شود.