گروه بورس - شرکت مارگارین درخصوص برنامه فروش زمین و اثر آن در بودجه امسال اطلاعیه شفاف‌سازی منتشر کرد. مارگارین اعلام کرده است: یکی از پروژه‌های مهمی که کارآیی تولید و عملکرد را افزایش می‌دهد، نزدیک کردن محل فعالیت دو شرکت صنعتی بهشهر و مارگارین است و مدیریت شرکت در حال بررسی موارد با کارشناسان و مشاوران جهت حداکثر کردن بازده فروش دارایی‌های غیرقابل استفاده است.

این امر موجب بهینه کردن برخی هزینه‌ها از قبیل هزینه‌های سربار، حمل‌و‌نقل مواد خام بین دو شرکت و برخی دیگر از هزینه‌های عمومی اداری شرکت برای همیشه خواهد شد. همچنین واگذاری دارایی‌های ثابت بلااستفاده موجب کسر سود غیرعملیاتی خواهد شد. آگهی فروش املاک مربوطه طی سال‌مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۳۹۰ در روزنامه‌ها منتشر خواهد شد تا خریداران بالقوه شناسایی شوند و شرکت نتایج مربوطه را طی سال‌مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۰ یا هر زمان که معامله قطعی شود، اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

سود حاصل از فروش زمین شرکت (در صورتی که زمین به ارزش کارشناسی به فروش برسد) پس از کسر زیان‌های ناشی از جابه‌جایی ماشین‌آلات و مالیات و سایر هزینه‌های مرتبط حدود ۴۸۰ میلیارد ریال خواهد بود که برای هر سهم یک هزار و ۳۳۳ ریال محاسبه می‌شود.