فاطمه معتمدآریا در طرح مشترک  ایران و ایتالیا

طرحی مشترک میان ایران و ایتالیا در قالب نمایش، تله‌تئاتر و فیلم سینمایی با حضور فاطمه معتمد‌آریا آماده می‌شود. فاطمه معتمدآریا در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نمایشی که در این طرح آماده می‌شود، با نام «دگرگونی» یک کار تک پرسوناژی نوشته نویسنده‌ای ایتالیایی است که سال گذشته به عنوان کارگردان و بازیگر آن‌را آماده اجرا کردم و قرار است تله‌تئاتری هم برای تلویزیون ایران و ایتالیا ضبط شود.

وی ادامه داد: براساس این نمایشنامه به همراه یک نویسنده ایتالیایی- از تیرماه گذشته مشغول نگارش فیلمنامه‌ای شدیم که سناریوی اولیه‌ آماده شده و سال آینده مشغول دیالوگ‌نویسی و آماده‌کردن نسخه نهایی آن جهت ساخت فیلم سینمایی می‌شویم. این فیلم با نام موقت «دگرگونی» (TRANSFER) توسط ایران، ایتالیا و چند کشور دیگر تهیه می‌شود و ساخت آن تا سال ۹۱ به طول خواهد انجامید.

«اسکارلت یوهانسون» در جمع اسکاری‌ها

«اسکارلت یوهانسون» به جمع اعطاکنندگان جوایز اسکار امسال پیوست. یو پی آی اعلام کرد، «اسکارلت یوهانسون»، ستاره فیلم‌هایی همچون «دختری با گوشواره‌ مروارید»، «مرد آهنی ۲» و «گمشده در ترجمه»، قرار است جزو اعطاکنندگان جوایز هشتادوسومین آکادمی اسکار باشد. وی هم‌اکنون در حال بازی در فیلم «ما یک باغ‌وحش خریدیم» به کارگردانی «کامرون کرو» است. «اسکارلت جوهانسون» متولد ۱۹۸۴ بازیگر و خواننده آمریکایی دانمارکی است. او چهار بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر «گوی طلایی» شده است. وی در فیلم‌هایی همچون «گمشده در ترجمه» و «نجواگر اسبان» «جهان ارواح» «ترانه عاشقانه‌ای برای بابی لانگ» و «مردی که آنجا نبود» به نقش‌آفرینی پرداخته است. جوایز آکادمی اسکار یکشنبه هفته آینده طی مراسمی در لس‌آنجلس به بهترین‌های صنعت سینما اعطا می‌شود.