سفر خارج از شهری که ۸۰۰ میلیون تومان برایتان آب می‌خورد

 بااین‌حال هر گرانی ارزش خرید ندارد و هر خودرو ارزانی هم حتماً بد نیست. این هم دقیقاً نقطه ایست که اف جی کروز در آن قرار دارد.

قیمت اف جی کروز در درجه اول در موتور بسیار قدرتمند آن خلاصه می‌شود. موتوری که 6 سیلندر داشته و بر 24 سوپاپ سوار شده است. این پنل از سیستمی تقریباً 4000 سی‌سی بهره می‌برد و دو دیفرانسیل هم هست درنتیجه می‌تواند تنها با 5600 دور در هر دقیقه 260 اسب بخار قدرت تولید کند که به نسبت هرکدام از رقیبانش که حساب کنید بسیار منطقی و مناسب است. ترجمه این موتور تبدیل می‌شود به 180 کیلومتر بر ساعت که شتاب به نسب قابل قبولی هم دارد. اف جی کروز می‌تواند تنها در 7.6 ثانیه مرز صفر تا صدی موتورش را بکشند و این مهم برای خودرویی که تقریباً 2 تن وزن دارد واقعاً تحسین‌برانگیز است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که اف جی کروز مصرف بسیار بالای سوخت دارد و برای هر صد کیلومترش باید نزدیک به 12.3 لیتر بسوزانید. 

البته همه‌چیز به قدرت و سرعت خلاصه نمی‌شود و ایمنی حرف اول را در اف جی کروز می‌زند.  سیستم ترمز و پایداری اف جی کروز مجهز به ست در خورد توجه VSC – TCS – ABS – EBD – BAS است که در کمتر خودرویی با این قدرت پیاده‌سازی می‌شود. به این موارد کیسه‌های هوای اصلی، جانبی و پرده‌ای را هم اضافه کنید تا معجون بی‌نظیر تویوتا تکمیل شود. 

بااین‌حال همیشه بررسی یک خودرو از بعد قدرت به قیمتش در داخل کشور خلاصه می‌شود و این نکته در مورد اف جی کروز هم صدق می‌کند. اگر سری به وب‌سایت دیوار مرجع خرید‎و‎فروش خودرو زده باشید، متوجه خواهید شد که در نکته اول اف جی کروز فقط در دو رنگ سفید و مشکی متالیک خریدوفروش می‌شود و این نکته بسیار عجیب است. البته نه اینکه رنگ‌های دیگر این خودرو موجود نباشند اما حداقل به‌سختی پیدا می‌شوند. نکته بعدی هم تفاوت بسیار شایع میان قیمت این خودروهاست که بسته به مدل تغییر می‌کند. برای مثل برای خرید اف جی کروز مدل 2012 نیازمند حداقل 930 میلیون تومان هستید. این در حالی است که حتی اگر چانه هم بزنید نهایتاً می‌توانید به همان 900 میلیون تومان راضی شوید. از طرفی دیگر همین سری و همین سال تولید بارنگ مشکی بسیار ارزان‌تر است و حتی به قیمت 850 میلیون تومان هم خریدوفروش می‌شود.

شاسی بلند تویوتا1

مدل‌های سال 2013 به بالا هم بدون توجه به رنگ از یک میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شوند و این نکته با در نظر گرفتن امکانات رفاهی این خودرو منطقی است. وجود امکاناتی نظیر: «رینگ‌های 17 اینچی – قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت – امکانات سفارشی: سیستم ورود بدون کلید – آینه‌های برقی – کروز کنترل – دوربین عقب – سیستم کمکی پارک – خروجی ولتاژ AC 120 ولتی – سیستم صوتی JBL با 11 اسپیکر و چنجر 6 تایی – پوشش چرمی غربالک فرمان – انحراف سنج – قطب‌نما – فیلتر کیفیت هوای داخل کابین » دقیقاً از همان مواردی است که خرید اف جی کروز را منطقی جلوه می‌دهد. با این حال همیشه هم جای بررسی‌ها دقیق‌تر وجود دارد. 

برای مثال در تمامی قیمت گذاری‌های سایت دیوار می‌توانید آگهی خریدوفروش لوازم‌یدکی اف جی کروز را پیدا کنید. این موضوع هم یک دلیل بیشتر ندارد آن‌هم چیزی  چیزی نیست جزو ورود اف جی کروز به فاز استهلاک! اکثر خریداران اف جی کروز گله از خرابی‌های متعدد از بعد فیزیکی هستند که بیشتر هم در ناحیه سپر و گلگیر رخ می‌دهد. برخی نیز معتقدند کابین و پنل داشبورد آن‌هم از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیست و بعد از یکی دو سال باید به فکر تعویض آن  باشید. این نکات هم دقیقاً به‌اندازه‌ای مهم هستند که شاید بخواهید در خریدتان تجدیدنظر کنید چون اکثر اف جی کروزهای کارکرده همین‌الان هم وارد استهلاک خود شده‌اند. 

منبع :‌ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.