احداث کانکس سرایداری برای سکونت سرایدار

از آنجایی که شخص سرایدار می بایست بصورت تمام وقت در مجتمع حضور داشته باشد معمولا باید یک واحد سرایداری برای ایشان جهت سکونت به همراه خانواده اختصاص داده شود که در آئین نامه های جدید شهری معمولا شهرداری ها اجازه احداث یک واحد کوچک تحت عنوان واحد سرایداری را با استاندارد های مشخص داده و با ساخت آن در پیلوت یا پارکینگ موافقت می کنند.

اما در ساختمان های قدیمی تر ممکن است چنین فضایی پیش بینی نشده باشد که آنها نیز معمولا با ساخت کانکس سرایداری در همان محل مشکل را حل کرده و به این ترتیب یک واحد مستقل و کوچک برای ایشان احداث می کنند. البته این کار با دشواری هایی نیز همراه است چرا که تعیین فضای مناسب برای این منظور اگر از قبل پیش بینی نشده باشد کار دشواری خواهد بود چرا که ممکن است فضای پارکینگ واحد ها را اشغال و یا بخش از فضای حیاط را کانکس اشغال نماید که در انتخاب فضای مناسب در ادامه راهکار هایی ارائه گردیده. 

انتخاب بهترین محل برای ساخت کانکس سرایداری

درصورتی که ساختمان شما نیز جز آن دسته از مجتمع هایی است که در آن واحد سرایداری تعبیه نشده و برای احداث آن به دنبال استفاده از ساختمان های پیش ساخته یا کانکس هستید بهتر است در ابتدا به دنبال فضای مناسب آن در ساختمان باشید

که بهترین آن پیلوت است چرا که ضمن دسترسی سریع به طبقات دارای مزایای دیگری نظیر استفاده از نور طبیعی و از همه مهم تر کنترل ورود و خروج به داخل مجتمع می باشد که در صورت احداث کانکس سرایداری در طبقات زیر همکف این مزایا از بین

خواهد رفت. اما چنانچه به ناچار این امر میسر نبود و ساخت این بنا در پارکینگ اهالی اختلال ایجاد می کرد به ناچار گزینه های بعدی به ترتیب اولویت حیاط مجتمع ، پارکینگ زیر همکف و در نهایت اگر هیچ کدام از این موارد میسر نبود پشت بام خواهد بود.

ساخت کانکس1

نکات مورد توجه در ساخت کانکس سرایداری

1. مساحت : با توجه به محدودیت هایی که برای فضای این سازه وجود دارد حدالمقدور تلاش کنید که فضای کافی برای یک شخص و یا اگر به همراه خانواده است ، به اندازه یک خانواده سه نفری فضا ایجاد کنید . برای یک نفر حداقل 12 تا 15 متر و برای یک خانواده کوچک سه نفری 35 تا 42 متر مورد نیاز است.

2. تاسیسات : در هنگام تعیین نمودن محل احداث کانکس نگهبانی به نکاتی که برای دسترسی به تاسیسات نیاز دارید توجه کنید که مهمترین آنها ورودی های آب ، گاز و برق و همچنین خروجی چاه فاضلاب می باشد. اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید می توانید با شماره تلفن کانکس سازی هایی که در این زمینه فعالیت دارند تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان آنها در این مورد بهرمند شوید.

3. جابجایی : در اکثر مواقع ممکن است امکان جابجایی سازه بصورت یکجا نباشد و نیاز باشد تا کانکس سرایداری در پیلوت شما یا حتی پشت بام اجرا شود که در این حالت اگر فکر می کنید ممکن است روزی بخواهید آن را جابجا کنید ، حتما در هنگام ساخت به این نکته توجه کنید که بعد ها چظور می توان این سازه را به محل دیگری منتقل کرده و یا اصلا آن را برچینیم.

4. سیستم های دوربین مداربسته و یک مانیتور که قسمت های ورودی را بخوبی نشان دهد بهتر است در اتاق سرایدار باشد تا در مواقعی که داخل کانکس خود بوده به تصاویر ارسالی از دوربین ها دسترسی داشته باشد.این کار باعث افزایش امنیت مجتمع خواهد شد.

در آخر نیز می توان گفت بهتر است امکانات رفاهی اولیه و آسایش نسبی سرایدار را در کانکس تا حد ممکن تآ مین نمائید چرا که هر چه شرایط برای زندگی بهتر باشد و رضایت شخص سرایدار بالا تر باشد در بهبود عملکرد آن تاثیرگذار بوده و با فکر آسوده تری می تواند به وظایف محوله رسیدگی کند به همین خاطر حدالمقدور فضا به اندازه کافی و امکاناتی نظیر آشپز خانه و سرویس ها بهتر است با کیفیت مناسبی اجرا شوند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.