کشف337 تن انواع‌مواد مخدر  مخدر «قارچ مقدس» برای‌ بازارگرمی است

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، از متلاشی شدن ۲۳ کارگاه خانگی شیشه از زمان اجرای قانون جدید مبارزه با مواد مخدر در کشور خبر داد و افزود: در این مدت ۱۲۰ کیلوگرم شیشه از سوی ماموران مبارزه با مواد مخدر کشف شده است.

به گزارش ایسنا، سردار حمیدرضا حسین‌آبادی دیروز در نشستی با خبرنگاران افزود: در طول سال جاری تاکنون ۱۲۹ کارگاه خانگی شیشه متلاشی شد و با کشف یک‌هزار و ۱۵۰ کیلوگرم شیشه در سراسر کشور بیش از ۲۰هزار و ۱۷۰ تن در رابطه با حمل، قاچاق، تولید کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر از نوع شیشه توسط پلیس دستگیر شدند.

وی از متلاشی‌شدن یک شبکه بین‌المللی قاچاق شیشه در ماه جاری خبر داد و افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر در سه ماه اخیر با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، افرادی را که به تهیه، تولید و ترانزیت موادمخدر شیشه به کشورهای جنوب شرقی به ویژه‌ مالزی اقدام می‌کردند را مورد شناسایی قرار دادند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: با انجام اقدامات پلیسی ۱۲ عنصر اصلی که با قاچاقچیان کشورهای مالزی و اندونزی در ارتباط بودند، دستگیر و ۴۲ کیلوگرم شیشه نیز از آنان کشف شد. رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان کرد: گزارش متلاشی شدن و دستگیری اعضای این دو شبکه به پلیس مالزی نیز داده شده است تا عناصری که در کشور مالزی در این رابطه فعال هستند نیز دستگیر شوند.

شهادت ۱۱ پرسنل پلیس مبارزه با موادمخدر در درگیری‌های ده ماه

حسین‌آبادی در ادامه به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در ۱۰ ماه امسال اشاره کرد و با اعلام کشف ۳۳۷ تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در۱۰ ماه امسال افزود: از این میزان کشفیات

۲۰ تن و ۹۰۰ کیلوگرم به مواد مخدر هروئین اختصاص یافته که ۸۰ درصد از هروئین کشف شده از نوع کراک است.

به گفته وی در ۱۰ ماه امسال ۱۱ نفر از پرسنل پلیس مبارزه با مواد مخدر در درگیری‌های انجام شده به شهادت رسیدند و ۱۰ تن دیگر نیز مجروح شدند . رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تاکید بر اینکه در این مدت ۹۵۰ عملیات پلیسی انجام شده است، افزود: در این عملیات‌ها ۸۰ قاچاقچی

به هلاکت رسیدند.

انهدام یک‌هزار و ۵۲۲ باند قاچاق مواد و دستگیری ۱۹۱ هزار و ۱۰۳ قاچاقچی در ده ماه به گفته وی در ۱۰ ماه امسال یک‌هزار و ۵۲۲ باند قاچاق مواد مخدر در کشور توسط پلیس متلاشی شد و ۱۹۱ هزار و ۱۰۳ تن از افرادی که در رابطه با قاچاق حمل‌وتوزیع مواد مخدر درگیر بودند، دستگیر شدند. حسین‌آبادی با بیان اینکه در این مدت یک‌هزار و ۱۵۱ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه از سوی پلیس کشف شده است، افزود: در۱۰ ماه سال جاری یک میلیون و ۷۷۴ هزار عدد از انواع قرص اکستازی کشف و ضبط شد.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین کشفیات موادمخدر در ۱۰ ماه امسال مربوط به استان کرمان با کشف ۴۸ تن و ۵۱۷ کیلوگرم موادمخدر است، در حالی که استان هرمزگان با ۴۲ تن و ۵۱۷ کیلوگرم مواد مخدر و استان فارس با ۳۰ تن و ۳۶۷ کیلوگرم در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مواد مخدر جدیدی به نام قارچ مقدس و مفتریک در کشور دیده شده است، اظهار کرد: هیچ کدام از این دو نمونه مواد در کشور مطرح نیست و گزارشی در این رابطه نداشته‌ایم، این موضوعات بیشتر اخبار ژورنالیستی است که به منظور بازارگرمی اعلام می‌شود. وی خاطر نشان کرد: پلیس تمام اردوگاه‌ها، استان‌ها و مراکز درمانی را مورد بررسی قرار داده است و مواد مخدر جدید نیز به این نام مشاهده نشده است.