دنیای اقتصاد، اصفهان: مدیر یکی از شرکت‌های مطرح نمایشگاهی جهان در فرانسه، در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نمایشگاه‌ها می‌توانند به عنوان یکی از پل‌های ارتباطی قوی میان ایران و فرانسه عمل کنند. ریناد حامید که به دعوت شرکت نمایشگاه اصفهان به این شهر سفر کرده است، اظهار کرد: به شرکای تجاری خود در کشورهای هدف بسیار اهمیت می‌دهیم و معتقدیم اکنون که ایران تحریم‌ها را پشت سر گذاشته است، هنگام فعالیت اقتصادی فرارسیده است.

وی با بیان اینکه این نخستین سفر او به ایران است، گفت: شرکت comexposium، برگزارکننده بیش از ۱۷۰ عنوان نمایشگاه در زمینه‌های مختلف همچون فناوری، زیبایی، بسته‌بندی، صنایع غذایی، مد و فشن، صنعت ساختمانی، اوقات فراغت، جهانگردی، حمل‌ونقل، ایمنی و امنیت در ۲۶ کشور است و این شرکت یکی از ۴ شرکت معتبر نمایشگاهی جهان به شمار می‌آید. مدیر سابق انجمن جهانی نمایشگاه‌ها اظهار کرد: این تجارب به ما نشان داده است که یک شرکت نمایشگاهی، تنها برگزارکننده نمایشگاه نیست بلکه تفکر نمایشگاهی را حاکم می‌کند و ما به دنبال همین موضوع هستیم. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نیز در این دیدار به سابقه دیرینه اقتصادی میان ایران و فرانسه اشاره کرد و افزود: اگرچه در سال‌های اخیر مسائل سیاسی، برخی مشکلات را ایجاد کرد اما با اتفاقات اخیر و اجرایی شدن برجام، امنیت اقتصادی و سیاسی ایران بار دیگر آشکار شد و ما خوشحالیم که می‌توان روابط دو کشور را در لایه‌هایی عمیق‌تر ادامه داد.

عبدالوهاب سهل‌آبادی با تاکید بر اینکه ارتباطات نمایشگاهی، یک اصل مهم در این روابط اقتصادی به شمار می‌آید، اظهار کرد: همه کشورها اهمیت ویژه‌ای برای ارتباطات نمایشگاهی قائل هستند چراکه می‌دانند نمایشگاه تنها محل عرضه تجارت و محصول نیست، بلکه روابط فرهنگی را نیز تحکیم می‌کند و با حضور در نمایشگاه می‌توان در حوزه بین‌الملل، دوستی‌های اقتصادی ایجاد کرد. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: اصفهان، شهری امن، زیبا و مهم است و امیدواریم مرکز نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در قالب طرح نمایشگاه بزرگ اصفهان هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد تا فضای بهتری برای این اتفاقات ایجاد شود. وی با تاکید بر اینکه باید زمینه‌های مشترک را شناسایی کرد، گفت: خوشبختانه نمایشگاه بزرگ اصفهان، پیشرفت قابل توجهی از لحاظ فیزیکی داشته است و اتاق بازرگانی نیز به‌عنوان یکی از سهامداران این طرح در خصوص همکاری‌های آینده اعلام آمادگی می‌کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان نیز اظهار کرد: برند «سیال» که یکی از برندهای مطرح نمایشگاهی جهان است، از سوی این شرکت فرانسوی و در ۶ کشور برگزار می‌شود که ایران نیز می‌تواند هفتمین کشور برگزارکننده این نمایشگاه باشد. رسول محققیان افزود: این نمایشگاه از معتبرترین نمایشگاه‌های اروپایی در زمینه مواد غذایی است و می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد. وی با اشاره به همت شهرداری اصفهان در اجرای طرح نمایشگاه بزرگ اصفهان اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این طرح بتوان چنین برندهای نمایشگاهی را به اصفهان و ایران منتقل کرد چراکه شرکت نمایشگاه با دعوت از این چهره‌های مهم نمایشگاهی جهان، زمینه‌سازی لازم را انجام داده و به همین دلیل باید زیرساخت‌های همکاری را نیز هر چه زودتر به نتیجه مطلوب برساند.