دنیای اقتصاد - اصفهان: مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی کشور گفت: ۵۰ درصد شرکت‌های فعال در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی کشور در اصفهان قرار دارند. محمود بیگلر در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی اصفهان (اصفهان هلث) با اشاره به کیفی بودن محصولات این استان و توانمندی شرکت‌های تولیدکننده اظهار کرد: اکنون ارزش تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی کشور ۷۵۰ میلیون دلار است که با این حجم تولید باید در زمینه صادرات بسیار فعال‌تر از این عمل شود.وی به سیر صعودی افزایش تولیدات این بخش طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: چنانچه با همین روند، ادامه فعالیت داده و برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم، می‌توانیم شرکای خارجی را جذب بازار ایران کرده و بازار رقابت را از واردات خالی کنیم. بیگلر تاکید کرد: البته اکنون نیز بخش عمده‌ای از نیاز کشور به وسیله شرکت‌های داخلی تامین می‌شود. وی اعلام کرد: در چند سال اخیر چند شرکت بزرگ تولیدکننده تجهیزات را ملزم کردیم که ۳۰ تا ۴۰ درصد محصولات خود را صادر کنند که امیدواریم این روند در سال‌های آینده افزایش داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مراسم گفت: هر اختراعی که در بخش تجهیزات پزشکی کشورهای دیگر صورت می‌گیرد با فاصله کمی در ایران ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. غلامرضا اصغری با تاکید بر اینکه ایران در زمینه تجهیزات پزشکی از سایر کشورها عقب نیست، افزود: دولت یازدهم نظام سلامت کشور را متحول کرد. وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از ابتدا نگاه ویژه‌ای به درمان و سلامت داشت و به همین دلیل شاهد سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه تجهیزات پزشکی، به روز شدن آنها و تسهیل دسترسی پزشکان به این تجهیزات بودیم. اصغری اظهار کرد: اکنون بیمار تنها ۶ درصد هزینه‌های تجهیزات پزشکی را تقبل می‌کند و بخش عمده این هزینه را بیمارستان‌های دولتی برعهده گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تاثیر برپایی این نمایشگاه‌ها اشاره و اظهار امیدواری کرد: با توسعه تولیدات این حوزه به‌طور کامل از واردات بی‌نیاز شویم. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان نیز گفت: به گفته بسیاری از مسوولان، متخصصان و صاحب‌نظران، نمایشگاه اصفهان هلث، پس از نمایشگاه ایران هلث که هر ساله در پایتخت کشور برگزار می‌شود، معتبرترین و کیفی‌ترین رویداد پزشکی است.به گزارش روابط عمومی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان، رسول محققیان افزود: کیفیت این نمایشگاه سبب شد بیست و چهارمین نشست مسوولان تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در این دوره همزمان با نمایشگاه پزشکی اصفهان برگزار شود که در نوع خود دستاوردی بزرگ و کم‌سابقه بوده و حکایت از اعتماد ارزشمند مسوولان کشور به نمایشگاه پزشکی اصفهان دارد.