دنیای اقتصاد - اردبیل - مهدی حسین نژاد: چهارمین دوره همایش استان‌های همجوار ایران و ترکیه در شهر آغری ترکیه با حضور استان‌های همجوار دو کشور برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اردبیل، در این همایش که هیات‌هایی از بخش دولتی و خصوصی شهرهای اردبیل، تبریز، ارومیه و خوی حضور داشتند، ضمن رایزنی و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات روابط تجاری دو کشور، بر توسعه روابط اقتصادی و استفاده مطلوب از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور تاکید شد.

دبیر اتاق بازرگانی اردبیل نیز در جلسه‌ای که به ریاست سفیر ایران در ترکیه و استاندار آذربایجان غربی در دانشگاه ابراهیم چچن برگزار شده بود ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و ترکیه اظهار کرد: اشتراکات و ظرفیت‌های ویژه بین دو کشور ایران و ترکیه وجود دارد که بخش خصوصی دو کشور باید از این فرصت ویژه به نحو احسن استفاده کرده و بخش دولتی نیز باید بستر لازم را برای تحقق ارتقای روابط تجاری بین دو کشور فراهم آورد.

حسین وثوقی‌ایرانی تاسیس کمیته حل اختلاف بین تجار ایرانی و ترک را یک ضرورت دانست و در خصوص تاسیس دفاتر نمایندگی گفت: اتاق اردبیل برای تاسیس دفاتر نمایندگی اتاق‌های ترکیه در اردبیل کاملا آمادگی دارد و پیشنهاد می‌شود نمایندگی دولت ترکیه نیز در شهر اردبیل که دارای اشتراکات و سوابق تاریخی نیز هستند، تاسیس شود.