دنیای‌اقتصاد- بوشهر- اصغر اقبال مجرد: ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در سال گذشته ۳۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالای غیرنفتی به انضمام میعانات گازی به ارزش ۲۱ میلیارد و ۸۷۸ میلیون دلار از طریق گمرک‌های این استان به خارج کشور صادر شد.

ابوالفضل اکبرپور با بیان این مطلب افزود: صادرات این میزان کالا در مقایسه با سال ۸۹ از نظر وزنی ۷۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۶۱ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین پارسال از طریق گمرک‌ها و دفاتر تابعه استان بوشهر یک هزار و ۷۰۳ تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۲۴۱ میلیون دلار وارد کشورشده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازنظر وزنی ۹ درصد و از لحاظ ارزش دلاری

۳۵ درصد افزایش نشان می دهد. ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: درآمد گمرک‌های این استان در سال ۹۰ برای نخستین بار از مرز یک هزار میلیارد تومان گذشت. ابوالفضل اکبرپور اظهار کرد: گمرک‌های استان بوشهر در سال ۹۰ یک‌هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند که کسب این میزان درآمد رکوردی تازه در گمرک بوشهر محسوب می‌شود. وی با اشاره به تاسیس گمرک بوشهر در سال ۱۲۶۸ هجری شمسی، گفت: باتوجه به توسعه بندر بوشهر در سال‌های اخیر و اعطای تخفیف سود بازرگانی به گمرک بوشهر، درآمد این گمرک همواره در حال افزایش است.

اکبرپور با اشاره به درآمد ۶۴۰ میلیارد تومانی گمرک‌های استان بوشهر در سال ۸۸ گفت: گمرک‌های این استان در سال ۸۹، ۸۸۰ میلیارد تومان و در سال گذشته نیز یک‌هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند که این آمار نشان از پویایی و حرکت رو به جلوی گمرک‌های این استان دارد.