دنیای‌اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: قائم‌مقام ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان اصفهان اعلام کرد: از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین‌ماه، ۲۱ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۴۷۵ مسافر و گردشگر نوروزی وارد اصفهان شدند. سیدجمال‌الدین صمصام شریعت افزود: این آمار حاکی از افزایش ۶۰ درصدی میزان مسافران نوروزی ورودی به استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است. وی اظهار کرد: از این تعداد چهار میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۷۹ نفر در استان اقامت داشتند. صمصام شریعت میزان مسافران ورودی به اصفهان را در مدت مشابه سال گذشته، حدود۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

وی به استقبال بالای مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت پنج میلیون و ۱۵۵هزار و ۶۰۰ نفر از اماکن تاریخی بازدید کرده‌اند.

همچنین بنابر گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، بیشترین بازدیدها مربوط به محور طبیعی زاینده‌رود، مجموعه تاریخی میدان امام، کاخ موزه چهلستون و باغ فین کاشان بوده است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان نیز با بیان اینکه نیروی انتظامی با توان صد در صدی و بسیج همه امکانات خود به استقبال از نوروز و خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی رفت، اظهار کرد: امسال با تدابیر و اطلاع‌رسانی انجام شده و با همکاری مردم، کم‌حادثه‌ترین نوروز را تجربه کردیم.

سرهنگ حسین حسین‌زاده با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی جرایم تصریح کرد: توجه بیشترمردم به رعایت مقررات و توصیه‌های ایمنی و همچنین کنترل مناسب خانواده‌ها بر فرزندان خود و تمهیدات به کار گرفته شده از سوی پلیس در کاهش جرایم بسیار موثر بود. وی اضافه کرد: در این مدت نیز در زمینه جرایم، ۲۲ درصد افزایش کشف صورت گرفته است.