100طرح راه‌سازی خراسان جنوبی در دست ساخت است

بیرجند - خبرنگای دنیای اقتصاد: مدیرکل راه‌و‌ترابری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰طرح راه‌سازی در استان در دست اقدام است که ۷۰طرح راه روستایی و ۳۰طرح راه اصلی و فرعی است.

وی پیشرفت فیزیکی طرح فاز یک باند دوم محور قاین به خضری را ۳۷درصد اعلام کرد و افزود: طرح دو بانده شدن محور فردوس به بشرویه و دیهوک نیز ۳۵کیلومتر طول دارد که ۱۱/۵کیلومتر آن در هفته دولت و مابقی تا پایان امسال زیر بار ترافیکی می‌رود.

ابراهیم نصری در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه راه افزود: افتتاح طرح باند دوم ورودی بیرجند به قاین به طول ۶/۵کیلومتر، قطعه‌ دوم ورودی بیرجند به زاهدان به طول سه کیلومتر و طرح محور سرچشمه به طول هفت کیلومتر در قالب بزرگراه از دیگر طرح‌های در دست اقدام اداره‌کل راه استان است که در هفته دولت افتتاح می‌شود. مدیرکل راه‌و‌ترابری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در هفته دولت چهار طرح استان در بخش بزرگراه به طول ۲۸ کیلومتر زیر بار ترافیکی می‌رود.

وی بیان داشت: از مجموع راه‌های خراسان جنوبی ۶۸درصد راه اصلی و فرعی، آسفالته است. وی با اشاره به اینکه ۹/۴کیلومتر راه روستایی استان در هر ۱۰۰کیلومتر مربع مساحت استان آسفالته است، اظهار کرد: تراکم راه‌های استان در مجموع اصلی، فرعی و روستایی ۱۴/۲کیلومتر است که این رقم در کشور ۱۶/۴ است.

مدیرکل راه‌و‌ترابری خراسان جنوبی پیشرفت فیزیکی طرح راه سربیشه به میل ۷۸ را ۹۰درصد اعلام کرد و گفت: شرایط نامساعد جوی، سرعت کار این طرح را کند کرده ولی امیدواریم که در سالگرد سفر دولت به استان به بهره‌برداری برسد.

نصری همچنین از آغاز عملیات اجرایی راه خراسان جنوبی به فراه افغانستان از هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: طول این طرح ۳۰کیلومتر است که در دهه فجر امسال در خاک افغانستان افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۱ راه روستایی به طول ۱۲۱کیلومتر با اعتبار ۵میلیارد تومان در هفته دولت در استان افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از آن یک هزار و ۲۹۱ خانوار روستایی استان ازراه مناسب روستایی برخوردار می‌شوند.