در تاریخ ۳/۵/۸۷ خبری با عنوان «وزارت نفت متعهد به دو خطه کردن جاده زمینی و ریلی اهواز- خرمشهر شد» در این صفحه به چاپ رسید که پیرو آن کارشناس برنامه‌ریزی کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک‌خان، ضمن استقبال از آن مطالبی را جهت یادآوری به مسوولان برای روزنامه ارسال کرد. عبدالخالق کرمی، در این نمابر با یادآوری اینکه وزارت راه می‌تواند در طرح دو خطه کردن راه‌آهن اهواز- خرمشهر اهداف اقتصادی دیگری را نیز دنبال کند، افزوده است: در صورت تحقق این امر علاوه بر اهدافی که وزارت راه تعقیب می‌کند، فوایدی نیز عاید کشت و صنعت‌های نیشکری امیرکبیر و میرزاکوچک‌خان می‌شود.

وی با بیان اینکه درج این خبر برای پرسنل این بخش خوشحال‌کننده است، افزود: ای کاش می‌شد خط دوم را به جای اینکه با فاصله ۵ متر از خط قبلی بسازند، با فاصله ۶کیلومتر از خط قبلی و به موازات آن احداث کنند تا علاوه بر اهدافی که وزارت راه تعقیب می‌کند. شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر نیز از آن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه در صورتی که خط دوم با فاصله ۶کیلومتر از خط قبلی ساخته شود کارخانجات شکر و دیگر صنایع جانبی این دو کشت و صنعت در مجاورت ریل راه‌آهن قرار گرفته و می‌توانند کارمندان، محصولات و نهاده‌های مورد نیاز را از طریق راه‌آهن جابه‌جا و حمل کنند، افزود: جابه‌جایی ۶هزار مسافر در روز، حمل ۲۰۰هزار تن شکر در سال، حمل ۷۰هزار تن ملاس در سال، حمل ۸۵۰۰تن کود اوره و فسفات دی‌آمونیم در سال، حمل محصولات مشتق شده از باگاس به میزان ۶۴۴هزار تن در سال از فوایدی است که با ساخت این خط آهن به دست می‌آید.