بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری بیرجند گفت: در ۵/۱ سال گذشته شهرداری بیرجند ۲‌میلیارد تومان برای رفاه حال شهروندان در بخش‌های مختلف هزینه کرده است.

محمدرضا قلاسی مود، در نشستی به مناسبت هفته شهر و شهروند ساخت نمازخانه در بازار روزهای شهرداری، ساخت ۳۰ سایبان در بازار روز بهشتی، ساخت ۲۰ سایبان در بازار روز پاسداران و ۲۳ سایبان در بازار روز غفاری و ایجاد یک سوله بزرگ در بازار روز رجایی را از جمله فعالیت‌های سال گذشته شهرداری بیرجند در امور رفاهی مردم برشمرد.

مدیر‌عامل سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری بیرجند گفت: افتتاح شهربازی صیاد شیرازی و برگزاری ۲۳ جشن و جشنواره از جمله جشنواره آدم‌برفی در دو مرحله، جشنواره پرواز برای نخستین بار در استان و جشنواره سر سبزی را از دیگر فعالیت‌های این سازمان در سال گذشته است.

قلاسی مود در مورد شهربازی صیاد شیرازی افزود: در این شهربازی تعداد سه دستگاه وسایل بازی و تاب زنجیری و فانفار نصب شده و در حال حاضر در مرحله نصب منوریل است که تا دو ماه دیگر به بهره‌‌برداری می‌رسد و مجموع اعتبار هزینه شده در این شهربازی ۷۵۰‌میلیون تومان است.

وی نصب چراغ ال.ای.دی، علائم راهنمایی و رانندگی، خرید سیستم هوشمند و نصب آن در هشت تقاطع، تابلوی دیجیتال، تابلوی هدایت مسیر، سرعت‌گیر و تابلوی جهت‌نما را از اقدامات انجام شده در بخش ترافیکی شهر بیرجند عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری بیرجند گفت: خط‌کشی سطح شهر و عابر پیاده در دو مرحله، رنگ‌آمیزی جداول شمال و جنوب شهر، نصب ۵۰ تابلو و بیلبورد تبلیغات محیطی، نصب وسایل بازی در پارک‌ها، برگزاری کلاس آموزش ساخت و پرواز نیز از فعالیت‌های این سازمان در راستای ارائه خدمات به شهروندان است.

قلاسی مود در ادامه از رشد ۳۰۰درصدی منابع و درآمد سازمان رفاهی شهرداری بیرجند خبر داد و گفت: منبع درآمدی روزبازارها، تبلیغات محیطی و سایر منابع است که مبلغ ۱۵۲‌میلیون تومان در روزبازارها و ۵۵‌میلیون تومان در بحث تبلیغات محیطی هزینه شده است که منبع عمده اعتبارات شهرداری بوده است.