دنیای اقتصاد - همدان- محبوبه یادگاری: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: این استان با مصرف ۲۸ درصد انرژی برق در بخش صنعت با استان‌های توسعه‌یافته فاصله دارد. حاجی‌رضا تیموری در جلسه تودیع و معارفه مدیر امور برق همدان افزود: این امر همت والای سرمایه‌گذاران و مسوولان استان را می‌طلبد تا در امر تولید که زیرساخت توسعه استان است و مصرف آن در صنایع و کشاورزی شاخص‌های توسعه‌یافتگی استان را افزایش می‌دهد، اقدامات موثرتری را به عمل آورند. وی گفت: با وجود اینکه پیک بار کشور و استان در سال جاری کاهش یافته و روند افزایشی مصرف مشترکان کنترل شده، ولی همچنان مصرف انرژی بالا است و مصرف مشترکان خانگی ایرانی سه برابر مصرف کشورهای اروپایی است.

وی ادامه فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مدیریت مصرف در نیمه دوم امسال را یک ضرورت دانست و افزود: همراهی و مشارکت مردم به عنوان نعمت بزرگی در راستای تحقق اهداف شرکت توزیع نیروی برق به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با اشاره به راهکارهای افزایش راندمان نیروگاه‌ها ابراز کرد: یکی از این راهکارها استفاده از مولدهای مقیاس کوچک است.

وی افزود: به این منظور ۳۸ سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه‌های تولید پراکنده در استان همدان سرمایه‌گذاری کرده‌اند که با ساخت ۴۰۰ مگاوات از این نیروگاه‌ها در استان می‌توان ۱۰ درصد از تعهد وزارت نیرو را عملی کرد.

وی تصریح کرد: ساخت مولدهای تولید پراکنده علاوه بر آنکه موجب افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور می‌شود، نقش موثری در اشتغالزایی و پدافند غیرعامل خواهد داشت و از سوی دیگر نیز چون برق در محل تولید و به مصرف می‌رسد تلفات انرژی نیز به حداقل خواهد رسید.