اهواز - کیوانه گرجی: رییس اداره مخابرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از اجرای طرح بهسازی ۱۷ ایستگاه مخابراتی در حوزه عملیاتی این شرکت خبر داد. رضا رییسی با بیان این مطلب اظهار کرد: طرح بهسازی ۱۷دستگاه مخابراتی با هدف ارتقای ظرفیت و افزایش کانال‌های ارتباطی، افزایش خطوط تلفن، بهبود سیستم مخابراتی و رادیویی، افزایش انتقال دیتا و امکان برقراری به شبکه جامع اینترنت مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار طرح نیز مشخص شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد، افزود: ۱۵زیرمجموعه مهم مخابراتی نیز به منظور بهسازی و افزایش سرعت ارتباطات، تعویض کابل‌های مخابراتی، تقویت بخش رادیویی و توسعه شبکه‌های مخابراتی در حوزه عملیاتی این شرکت مصوب و عملیات اجرایی آن آغاز شده است؛ هر یک از این زیر پروژه‌ها نیز طبق برنامه زمانبندی به بهره‌برداری می‌رسند.

رییسی گفت: همچنین با تلاش مخابرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری یک ساختمان جدید نیز در حوزه کرنج با هدف بهبود کیفی پوشش‌های مخابراتی احداث وبه بهره‌برداری رسیده است.رییس اداره مخابرات شرکت بهره‌برداری آغاجاری تصریح کرد: شرکت بهره‌برداری آغاجاری در حوزه مخابرات به خود کفایی و توانمندی کامل رسیده است؛ به طوری که هم اکنون در هیچ نقطه‌ای از حوزه عملیاتی این شرکت مشکل واگذاری تلفن و پوشش ارتباط مخابراتی وجود ندارد.

رییسی خاطر نشان کرد: سامانه گویای تعمیرات تلفن (با شماره ۱۹) از دیگر طرح‌های مخابرات این شرکت بوده که در اردیبهشت ماه سال جاری به بهره‌برداری رسید. همچنین سیستم رزرو مکالمات (با شماره ۱۶ ) و مرکز اطلاعات تلفن اداره مخابرات این شرکت (با شماره تلفن ۱۸ )نیز به طور کامل مکانیزه شده است.بر اساس این گزارش؛ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با تولید میانگین ۶۹۶‌هزار بشکه در روز نفت سبک و سنگین از هشت میدان نفتی برای تامین خوراک پالایشگاه‌های داخل کشور و صادرات از جمله شرکت‌های تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به شمار می‌رود.