انجام 95‌درصد زیرساخت‌های شهرک صنعتی دریایی

رییس سازمان صنایع‌ومعادن استان بوشهر گفت: تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی دریایی بوشهر با مشارکت ۳۰‌درصدی استان از مصوبات سفر دولت به استان است که ۹۵‌درصد آن انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، اسماعیل مرحمتی در نشست بررسی مصوبات سفر دولت به استان بوشهر با اعلام این مطلب از جمله طرح‌های مصوب صنعتی سفر دولت به استان بوشهر را مطالعه و ساخت مرکز خدمات فناوری کسب‌وکار در شهرک صنعتی بوشهر دو با میزان اعتبار ۲۰۰‌میلیون ریال دانست.

وی افزود: مصوبات دور دوم سفر رییس‌جمهور و هیات وزیران به استان بوشهر شش طرح در بخش صنعت‌ومعدن داشت.

رییس سازمان صنایع‌ومعادن استان بوشهر در ادامه گفت: همچنین از مصوبات سفر دوم رییس‌جمهور، اختصاص ۳‌میلیارد ریال برای تجهیزات آزمایشگاه‌های اداره‌کل استاندارد استان بوشهر است که در ارتباط با این مصوبه اقدامی صورت نگرفته است.

مرحمتی از دیگر مصوبات را، اختصاص ۸۰‌میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد که ۵۰‌درصد کار در سال ۸۷ انجام شده و با اختصاص ۵۰‌درصد اعتبار در سال ۸۸ همچنان نیز در دست انجام است. وی اضافه کرد: مطالعه توجیهی ساخت شهرک صنعتی تخصصی صنایع پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه ویژه پارس شمالی از دیگر مصوبات است که طرح آن تهیه و به مشاور واگذار شده و پیشرفت انجام این طرح ۹۰‌درصد است.

مرحمتی گفت: مطالعه و امکان سنجی اجرای پنج طرح صنعتی بزرگ در سطح استان به منظور اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران از دیگر مصوبات دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به استان بوشهر بود که از طریق بخش خصوصی درحال انجام است.

این مقام مسوول افزود: این طرح‌ها شامل طرح فولاد با سرمایه‌گذاری ۲۳۰‌میلیارد تومان و اشتغال ۶۰۰ نفر، طرح پودر لاستیک از لاستیک‌های فرسوده با سرمایه‌گذاری ۱۷‌میلیارد ریال و طرح تولید الیدرید مالتیک با سرمایه‌گذاری ۷۰۰‌میلیارد ریال و اشتغال ۷۰ نفر در منطقه عسلویه بوده است. وی افزود: همچنین طرح تولید کائوچوی مصنوعی SBR تولید لاستیک از گاز پروپیلن با سرمایه‌گذاری ۱۵۰‌میلیارد ریال و ظرفیت ۱۰۰‌هزار تن و اشتغال ۸۷ نفر در منطقه عسلویه و طرح تولید فوم پلی‌استایرن مقاوم و معمولی در شهرک صنعتی دیر با ۱۱۰‌میلیون تومان سرمایه‌گذاری از جمله این طرح‌ها بوده است.

مرحمتی ادامه داد: همچنین طرح بنزین از گاز طبیعی G.T.L در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و طرح ورق گالوانیزه فولادی نیز از دیگر طرح‌ها هستند، برای پرداخت در بانک صنعت‌ومعدن است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: طرح تولید الیدریدمالتیک نیز توسط بخش خصوصی انجام شده که عملیات اجرای آن در هفته صنعت‌ومعدن آغاز شد و ضمناً طرح تولید SBR که مجری آن شرکت صدف عسلویه است، با ۲۰‌درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله پرداخت تسهیلات از بانک صنعت‌ومعدن است.

رییس سازمان صنایع‌ومعادن استان بوشهر در ادامه افزود: طرح فوم پلی‌استایرن نیز توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی دیر در حال انجام است، افزود: طرح بنزین از گاز طبیعی G.T.L کلنگ‌زنی آن آغاز و برای تسهیلات به بانک صادرات ارسال شده که در مرحله بررسی نهایی است.