گروه استان‌ها- فرماندار قم گفت: کمبود اعتبار مشکل اصلی در راه آبرسانی به روستاهای قم است.‌ علی نیکان‌قمی با اشاره به مشکل کم‌آبی در بخش‌های استان قم گفت: برخی ار روستاهای بخش مرکزی قم به شدت با مشکل کم‌آبی مواجه هستند که باید به رفع این مشکلات کمک کرد.

وی گفت: بیش از ۳۰‌درصد روستاهای بخش مرکزی و ۳۰‌درصد از روستاهای بخش جعفرآباد و برخی از روستاهای خلجستان و سلفچگان با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند.

فرماندار قم کمبود آب آشامیدنی را از جمله مشکلات عمده روستاهای قم برشمرد و خاطرنشان کرد: هر چند شرکت آب و فاضلاب روستایی قم تلاش زیادی برای رفع این مشکلات انجام می‌دهد، اما باید به این مجموعه کمک بیشتری شود.

نیکان‌قمی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی قم از نظر بودجه در تنگنا قرار دارد، تصریح کرد: به‌رغم پیش‌بینی ۱۱‌میلیارد تومان اعتبار در راستای کمک به برطرف کردن مشکلات کم‌آبی روستاهای قم تنها دو ‌میلیارد‌تومان اختصاص یافته که این مقدار برای رفع مشکلات ناشی از کمبود آب در روستاها کافی نیست. وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کمبود اعتبار، مشکل اصلی در راه آبرسانی به روستاهای قم است، امیدواریم با عنایت ویژه مسوولان این مشکل نیز هر چه زودتر برطرف شود و روستاییان قم نیز از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند. فرماندار قم گفت: با توجه به اینکه از عمر برخی از لوله‌های تامین آب روستاهای قم بیش از ۲۵ سال می‌گذرد، دچار فرسودگی شده‌اند که باید نسبت به نوسازی این خطوط آبرسانی اقدام شود که این امر نیز نیازمند تامین اعتبار است. وی با بیان اینکه EC آب در برخی از مناطق روستایی قم بین پنج الی ۶ هزار است، گفت: باید تلاش کنیم با کمک به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیازهای روستاها را هر چه زودتر برطرف کنیم.