بیرجند - حمید قربانی: ۱۲ طرح مخابراتی شهرستان بیرجند همزمان با هفته دولت وبا حضور استاندار خراسان‌جنوبی افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، این طرح‌ها شامل یک دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، دو سایت bts تلفن همراه، تاسیس و توسعه مخابرات روستایی، اجرا و توسعه شبکه کابل و کانال‌سازی، تاسیس یک سایت روستایی و توسعه و جایگزینی یک‌هزار و ۶۰۰ شماره است.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی در این مراسم وضعیت مخابرات استان را بسیار خوب دانست و افزود: تعداد شماره‌های منصوبه در استان ۲۹۹‌هزار و ۲۴۶شماره، تعداد شماره‌های مشغول به کار در استان ۲۰۶‌هزار و ۵۲۲، تعداد مراکز تلفن ثابت ۳۱۸مرکز و تعداد تلفن همگانی در استان ۲هزار و ۲۲۳ تلفن است و ضریب نفوذ در تلفن به ۱۰/۳۱‌درصد رسیده است.

محمد رضا حاجی محمدی ادامه داد: تعداد روستاهای دارای ارتباط به یک‌هزار و ۶۹۸ دفتر رسیده که ۶۶۱ دفتر در دولت نهم بوده است و تعداد روستاهای دارای مشترک تلفن ثابت ۹۱۹مشترک است که ۶۹۷ مشترک آن در دولت نهم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دفاتر آی‌سی‌تی ۱۹۲دفتر، تعداد روستاهای زیر پوشش تلفن همراه ۵۴۰ روستا و تعداد روستاهای زیر پوشش تلفن همراه روستایی ۵۲۱ روستا است.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان‌جنوبی، کل طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال را ۵۵ طرح با اعتبار ۲۷میلیارد و ۱۴۱میلیون‌ریال برشمرد و افزود: تاسیس ۱۵ دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستا، تاسیس ۹ سایت بی‌تی‌اس تلفن همراه، تاسیس و توسعه مخابرات روستایی، اجرا و توسعه شبکه کابل و کانال‌سازی، نصب ۶۷ دستگاه تلفن همگانی و توسعه و جایگزینی سوئیچ و راه‌اندازی ۲۴هزار متر فیبرنوری و انتقال سیستم فیبرنوری از جمله افتتاحات در هفته دولت امسال است.