دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: رییس سازمان صنایع و معادن هرمزگان گفت: معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعتی و معدنی شهرستان‌ها و بخش‌های این استان از رویکردهای اصلی این سازمان است. به گزارش روابط‌عمومی این سازمان؛ مهندس علی اباذری افزود: با معرفی درست اولویت‌ها و شناساندن آنها شاهد مشارکت بیشتر افراد به ویژه سرمایه‌گذاران محلی هر شهرستان خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال استقرار متوازن صنایع در شهرستان‌های این استان هستیم، ابراز کرد: همایش‌های جلب و جذب سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف هرمزگان با همین رویکرد برگزار می‌شود.

رییس سازمان صنایع و معادن هرمزگان از دیگر اهداف برگزاری این همایش‌ها به توسعه متوازن صنعت در سطح شهرستان‌ها و تامین مایحتاج عمومی اشاره و اضافه کرد: این درحالی است که در سند توسعه صنعت و معدن استان، اولویت‌های سرمایه‌گذاری در اقصی نقاط استان اعلام شده است.

اباذری از برگزاری همایش‌های جلب و جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های این استان به عنوان فرصتی مناسب برای تشریح برنامه‌های تدوین شده در سند توسعه بخش صنعت و معدن و بررسی مسائل و مشکلاتی که صنعتگران و معدنکاران منطقه با آن روبه‌رو هستند نام برد.

این مقام مسوول تصریح کرد: با توجه به موقعیت استراتژیکی که هرمزگان دارد توسعه متوازن صنعت در مناطق مختلف آن می‌تواند در ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان‌ها کمک شایانی داشته باشد.

براساس این گزارش، طی سال جاری تاکنون همایش جلب و جذب سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن در چند شهرستان هرمزگان از جمله حاجی آباد و جاسک برگزار شده است. شناساندن ویژگی‌ها و پتانسیل‌های صنعتی و معدنی شهرستان به سرمایه‌گذاران، ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌ها در حوزه صنعت و معدن و کمک به ارتقای فرهنگ تولید در شهرستان‌ها از دیگر اهداف این همایش‌ها اعلام شده است.