شیراز- خبرنگار دنیای اقتصاد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص ۲۰۰میلیون دلار برای خرید تجهیزات سنگین پزشکی خبر داد. کامران باقری لنکرانی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در شیراز افزود: پس از ۱۵سال، این اولین بار است که دولت چنین بودجه‌ای برای این امر اختصاص داده است.وی همچنین از افزایش ۳۰درصدی بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و سرمایه‌ای سال ۸۵ نسبت به سال‌های گذشته خبرداد.

باقری لنکرانی افزود: دولت همچنین به منظور افزایش سرانه بهداشت و درمان ۴۷میلیارد تومان به صندوق بیمه کارمندان دولت اختصاص داده است. رییس دانشگاه علوم پزشکی استان فارس نیز در حاشیه این اجلاس با تاکید بر فرسوده بودن بیمارستان‌های فعلی شیراز گفت : ‌یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در شیراز بیش از ۴۰سال عمر دارند.

محمدهادی ایمانیه، افزود: امید است از طریق اعتباراتی که به عنوان جایگزینی بیمارستان‌های قدیمی پیش بینی شده است تا حدودی این مشکل حل شود.

داروی درمان تالاسمی

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت نیز از پایان مرحله تولید صنعتی ماده موثر درمان تالاسمی خبر داد و گفت: این دارو تابستان امسال وارد بازار می شود. رسول دیناروند با بیان اینکه در سال ۸۵ در زمینه دارویی به موفقیت‌های بسیار خوبی دست یافتیم افزود: در سال گذشته داروهایی در کشور تولید و وارد بازار شد که دارای ارزش بین‌المللی و فراملی هستند از جمله داروی درمان بیماران ایدز که توسط وزارت بهداشت تایید شد و امسال رسما وارد پروتکل درمانی بیماران ایدز می‌شود.

دیناروند با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه نانوتکنولوژی و توسعه علمی یادآور شد: اکنون ۷ قطب توسعه نانوتکنولوژی در سطح کشور تعریف شده، همچنین ۷ دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص حمایت می شود و ۴ مرکز نانوتکنولوژی نیز تاسیس شده است.