گروه استان‌ها: مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران اعلام کرد: به دلیل رفع بخشی از نیاز برق منطقه شمال غرب کشور در تابستان سال‌جاری، دو واحد باقی‌مانده نیروگاه ارومیه باید هر چه زودتر راه‌اندازی شود. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه برق ایران، محمد بهزاد در دیدار از طرح نیروگاه چهار واحدی ارومیه با بیان اینکه این طرح در کمتر از ۲سال از آغاز عملیات اجرایی، پیشرفت خوبی داشته است، یادآور شد: نشانه تلاش وجدیت دست‌اندرکاران طرح در عملیات اجرایی، ورود پیش از موعد دو واحد این نیروگاه به شبکه سراسری برق است.

بهزاد با بیان اینکه در حال حاضر میزان تولید و مصرف در منطقه شمال‌غرب در نقطه سر‌به‌سر قرار دارد، گفت: با توجه به این وضعیت، ورود دست‌کم یک واحد این نیروگاه در زمان باقی‌مانده تا زمان اوج مصرف از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران در عین حال بر تلاش برای رفع کمبودها و نصب هر چه سریع‌تر تجهیزات واحد چهارم تاکید کرد و افزود: این واحدها نیز در فصل پیک باید راه‌اندازی شود.

مصطفی علی ربانی، مجری طرح‌های نیروگاه‌های بخار سازمان توسعه برق ایران نیز با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۴ شروع شده است، خاطرنشان کرد: این نیروگاه در دورترین نقطه شمال غرب کشور قرار دارد که به دلیل بارش زیاد و زمستان‌های طولانی عملیات اجرایی با سختی پیش می‌رفت.

ربانی اظهار داشت: در حال حاضر دو واحد از این نیروگاه در مدار تولید قرار دارد و مجموعه در حال آماده‌سازی مقدمات کار برای راه‌اندازی واحد سوم نیروگاه است.

وی افزود: در صورتی که تجهیزات مورد نیاز در زمان مقرر وارد نیروگاه شود، می‌توانیم واحد چهار را نیز در فصل پیک راه‌اندازی کنیم.