مدیرعامل شرکت منطقه‌ای برق باختر گفت: پنج نیروگاه جدید گازی تولید برق در استان‌های مرکزی، لرستان و همدان توسط بخش‌خصوصی در حال ساخت است. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن متولی‌زاده افزود: این نیروگاه‌ها از جمله مصوبات سفر دولت به این سه استان است که ظرف سه سال آتی به بهربرداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان برق تولیدی در شرکت منطقه‌ای برق باختربیش از دوهزار و ۳۰۰مگاوات است تصریح کرد: با ساخت این نیروگاه‌ها بیش از دو‌هزار و ۵۰۰ مگاوات به تولید برق در منطقه افزوده می‌شود.متولی‌زاده با اشاره به گازی بودن این نیروگاه‌ها خاطرنشان کرد: به طور میانگین ساخت یک نیروگاه یک‌هزار مگاواتی نیازمند ۴۵۰‌میلیون دلار سرمایه است که در مجموع بیش از دومیلیارد دلار آن توسط بخش‌خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: نیروگاه ‌هزار مگاواتی خرم‌آباد آغاز شده، نیروگاه ۵۰۰مگاواتی ملایر درمرحله خرید زمین است، سه نیروگاه ۵۰۰مگاواتی ساوه، خمین و بروجرد نیز در مرحله مذاکره با سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی است.

متولی‌زاده با اشاره به اینکه این نیروگاه‌ها با نظارت دولت کار خواهند کرد یادآور شد: رشد مصرف برق در ایران هشت برابر جمعیت است که باید فکری به حال آن کرد.