معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی استانداری اصفهان نرخ بیکاری این استان بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران را ۱۱درصد اعلام کرد. محسن نیلی در نشست دوره‌ای استاندار اصفهان و معاونان با خبرنگاران گفت: این نرخ ۱/۲درصد کمتر از نرخ بیکاری استان در سال ۱۳۸۴ است.

وی سهم بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات در اشتغال استان اصفهان را به‌ترتیب ۴۴/۷، ۱۲/۳و ۴۳درصد بیان کرد.

وی گفت: بخش کشاورزی استان با وجود سهم کم به دلیل محدودیت منابع آب و خاک، از بخش‌های با بازده خوب است و کشاورزان اصفهانی با داشتن کمتر از ۳ درصد زمین‌های کشاورزی کشور ۵/۶درصد تولیدات این بخش را به ‌خود اختصاص ‌داده‌اند. وی در مورد تسهیلات اشتغالزایی طرح‌های اقتصادی زودبازده گفت: تا امروز ۵۳‌هزار و ۶۷۷طرح با بیش از دو هزار و ۱۱۷میلیارد تومان اعتبار در استان تصویب شده که از این تعداد ۲۲هزار و ۷۰۳طرح با بیش از ۹۵۸میلیارد تومان اعتبار به بانک‌ها ارائه شده است.

وی افزود: ۱۶هزار و ۵۸۳طرح با بیش از ۷۶۸میلیارد تومان اعتبار عقد قرارداد شده و ۷۴۶میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز ۱۶هزار و ۵۴۱طرح نیز پرداخت شده است.

نیلی بدون اشاره به رقم دقیق اعتبارات گفت: از محل تسهیلات اشتغالزا، منابع مالی مورد نیاز شمار قابل توجهی از بنگاه‌های بزرگ و متوسط نیز تامین و طرح‌های زیادی که متوقف بوده، راه‌اندازی شده است.